Canada si Coasta de Est a Americii Octavian Buzdugan

Octavian Buzdugan
Canada si Coasta de Est a Americii

Cati dintre voi nu v-ati gandit macar o data ca va doriti sa ajungeti in New York?

Eu pot spune ca aveam chiar doua obiective pe care imi doream foarte mult sa le vad: atat cascada Niagara, cat si New York-ul!

Acest circuit, Canada (Toronto si Cascada Niagara) si Coasta de Est a Americii (New York, Philadelphia, Washington) a fost unul complex, in care am avut ocazia sa prindem si Ziua Americii, 4 iulie, in Washington, locul unde se desfasoara o parada impresionanta, iar seara este celebrul foc de artificii, faimos in intreaga lume.

Circuitul a inceput cu Toronto, un oras cosmopolit, modern, dar si cu o vasta istorie. Turul a cuprins o urcare in CN Tower, cel mai inalt obiectiv din America de Nord, vizitarea caselor victoriene din centrul vechi al orasului, dar si o plimbare cu barca in largul lacului ce inconjoara orasul Toronto, de unde am avut si ocazia sa surprindem, in cateva fotografii de revista, zgarie-norii din indepartare.

A doua zi a fost dedicata vizitarii cascadei Niagara, care uimeste atat prin inaltime si latime, cat si prin decorul superb in care se afla. Pentru ca e pacat sa ajungi pana aici si sa o surprinzi in fotografii doar de pe vaporul ce face plimbari la baza acesteia, ne-am decis sa alegem si o plimbare cu elicopterul pentru a o vedea de la inaltime. Aceasta alegere a fost apreciata de intregul grup, intrucat am ramas fascinati de cele vazute minute in sir dupa coborarea din aeronava.

Cand te gandesti la America, automat te gandesti la New York, deci cum am fi putut continua circuitul daca nu prin descoperirea acestei metropole impresionante.

In zilele petrecute aici am vizitat Statuia Libertatii si Elis Island, am facut o plimbare pe jos pe Brooklyn Bridge unde am avut ocazia sa vedem si o panorama superba asupra zonei Wall Street, dar si sa descoperim fascinantul Central Park, unul dintre cele mai mari parcuri din lume. Pentru ca o vizita in New York nu este completa fara a urca in varful unui zgarie-nor, am decis sa bifam doua astfel de obiective: Empire State Building si Top of the Rock din Rockeffeler Center.

Sunt multe de povestit despre New York, iar timpul parca nu este niciodata suficient pentru a descoperi intregul oras, astfel incat oricate zile ai alege sa stai, sunt sigur ca nu te vei plictisi.

Dupa New York am coborat spre Washington, vizitand Philadelphia

Philadelphia este cunoscuta ca al doilea cel mai mare oras de pe Coasta de Est a Americii, cat si pentru faptul ca aici s-a semnat Declaratia de Independenta a Statelor Unite ale Americii pe 4 iulie 1776. Aici recomand sa vizitezi Muzeul Revolutiei Americane, Sala Independentei, renumitul Muzeu de Arta, cat si faimosul centru Liberty Bell.

Ultima destinatie de pe traseul nostru a fost Washington. Aici am avut ocazia sa vedem Capitolul, Memorialul Lincoln, impresionanta Casa Alba, Monumentul Washington, precum si Jefferson Memorial si Bazinul Tidal.

Acest circuit mi-a placut foarte mult pentru ca mi-a oferit posibilitatea de a vedea atat de multe obiective spectaculoase. Il recomand celor care nu au ajuns inca in aceasta parte a globului, dar ii asigur si pe cei care revin pentru a doua sau a treia oara ca nu se vor plictisi, pentru ca de fiecare data ai ocazia sa descoperi o alta cladire, o alta strada sau un alt muzeu ce te va impresiona.