Thailanda, tara ce merita descoperita in totalitate Anca Brodoceanu

Anca Brodoceanu
Thailanda, tara ce merita descoperita in totalitate

Dupa 14 zile petrecute in Thailanda, mi-am dat seama cat de putine lucruri stiam despre aceasta tara inainte de plecare.

Odata ajunsi in Bangkok am descoperit o combinatie de haos si rafinament, un oras care gazduieste aproximativ opt milioane de locuitori, plus alte cinci milioane de la periferie. Cam aglomerat ati crede, nu? Si cu toate astea, traficul este cat se poate de civilizat, zecile de scutere isi fac loc cu usurinta printre masini, toata lumea respecta regulile de circulatie si nu auzi absolut nici un claxon. Ghidul ne-a informat ca a claxona inseamna lipsa de respect fata de ceilalti participanti la trafic, iar thailandezii sunt renumiti pentru respectul pe care si-l poarta reciproc. Sunt oameni calzi, veseli, primitori si isi rasplatesc turistii in cel mai frumos mod: cu un zambet sincer si senin.

Mi-a placut mult faptul ca orasul devine din ce in ce mai agitat catre seara, iar noaptea parca invie, toata lumea este pe strazi, in pietele locale, in tuk-tuk-uri sau pe malurile Raului Chao Praya, unde saptamanal au loc festivaluri care aduna zeci de mii de oameni la un loc. Este o zarva care te imbie sa traiesti mai intens si sa te bucuri la maxim de ceea ce iti poate oferi orasul. Da, recunosc, m-am indragostit de „night Bangkok" pentru ca luminile orasului si ale zgarie-norilor creaza o atmosfera mai boema si mai romantica decat pe timp de zi, pentru ca multi comercianti de „street-food" isi strang tarabele si se mai "aerisesc" atat trotuarele, cat si multitudinea de mirosuri si arome ale condimentelor folosite la mancaruri, pentru ca te simti in siguranta la fel ca pe timp de zi si pentru ca nimic nu te opreste sa faci shopping cat doresti in faimoasele piete de noapte. De retinut faptul ca tot ce nu prezinta un cod de bare sau o eticheta cu pret afisat se poate negocia pana la jumatate sau chiar mai mult decat se cere pe un produs. Aceasta targuiala renumita face parte din farmecul locului si ofera turistilor posibilitatea de a interactiona mai mult cu localnicii. Va recomand sa nu ratati o cina romantica sau un cocktail la un sky bar, fie ca e vorba de etajul 62 de la Banyan Tree sau etajul 83 de la Sirocco, doua dintre cele mai inalte cladiri din Bangkok care ofera privelisti ametitoare dupa lasarea intunericului. O foarte mare importanta pentru turismul in Bangkok si Thailanda in general o au templele buddhiste.

O vacanta aici nu este completa fara a vizita cel putin trei din cele mai importante temple: Wat Phra Kaew (Templul lui Buddha de Smarald) cu o arhitectura impresionanta si o statuie din jad a carei vestimentatie o schimba doar regele la inceputul fiecarui anotimp intr-un ritual pe care localnicii il asteapta cu mare nerabdare, Wat Pho (Templul lui Buddha Inclinat) ce gazduieste cea mai mare statuie a lui Buddha Inclinat din Thailanda, are dimensiuni de 46 metri lungime si 15 metri inaltime, este acoperita in intregime cu foita din aur si te provoaca sa o incadrezi in intregime intr-o singura fotografie si Wat Trimit (Templul lui Buddha de Aur), templul care gazduieste una din cele mai mari statui din aur masiv din lume. Sunt foarte multe lucruri de facut si obiective de vizitat in capitala thailandeza, in functie de interes puteti merge sa vedeti un spectacol de cabaret sau un meci de box thailandez, puteti incerca numeroasele saloane de masaj thailandez, puteti merge la shopping intr-o piata plutitoare din apropiere sau sa vizitati ruinele din vechea capitala a Thailandei, Ayutthaya.

Dupa cele patru zile in care am explorat Bangkok ne-am indreptat catre zona de nord a Thailandei, mai exact orasul Chiang Mai, unde ne-am bucurat de aerul curat de munte si de mancarea mult mai gustoasa decat in capitala, dupa parerea mea. In prima zi am urcat pana la Templul Wat Phra That Doi Suthep, cocotat in varf de munte, despre care localnicii spun ca este unul dintre cele mai sacre temple din nordul Thailandei. Pentru a ajunge la templu trebuie urcate cele 306 trepte strajuite de doi serpi Naga din piatra, ornati cu sticla colorata. Odata ajunsi sus, nu doar templul in sine iti incanta privirea ci si privelistea asupra orasului Chiang Mai, mai ales dupa apus. Tot in Chiang Mai am avut placerea de a vizita Gradina Zoo intinsa pe o suprafata de 80 de hectare, ce adaposteste o gama larga de animale cum ar fi: girafe, elefanti, pinguini, ursi koala, camile, maimute, rinoceri, lei, hiene, gheparzi, ursi panda, flamingo si multe altele. Este permis si chiar indicat sa cumperi mancare pentru a hrani animalele. In ultima zi, am vizitat faimoasa si minunata tabara de elefanti Mae Sa. Am asistat la baia de dimineata in rau, la ora de masa unde fiecare poate participa, la programul artistic in care elefantii joaca fotbal, arunca sageti in baloane, fac jonglerii si, uimitor, picteaza. Picturile lor frumoase, pe care jumatate dintre oamenii pe care ii cunosc nu ar fi in stare sa le reproduca nici pe jumatate, se pot cumpara dintr-o expozitie aflata in tabara. Dupa toata reprezentatia artistica, am avut placerea sa ne plimbam calare pe elefanti aproximativ o ora. Dupa vizita la Mae Sa ne-am oprit la o ferma de fluturi de unde se pot achizitiona bijuterii facute din aripi frumos colorate acoperite in sticla, apoi am vazut gradina botanica a reginei Sirikit si Tiger temple, o experienta unica si inedita in care poti interactiona cu tigri. Poti alege sa intri la pui mici pe care sa ii hranesti cu biberonul, la cei de marime medie, tare jucausi, pe care i-am si ales, sau poti intra la cei de talie mare, unde nu am avut suficient curaj sa intru fiindu-mi teama chiar si sa ma apropii de grilajul din fier ce-I inconjoara.

Pe finalul vacantei, am avut parte de cateva zile de relaxare pe plajele din Phuket. Apa limpede, de smarald si plajele late cu nisip fin auriu ne-au facut sa uitam de toate si sa ne lasam mangaiati de soare de dimineata si pana seara. O excursie pe care o recomand este cea la Phi Phi Island, celebra plaja pe care s-a filmat filmul „The Beach” cu Leonardo Di Caprio si despre care localnicii nu mai contenesc sa vorbeasca. O plaja superba cu nisip alb si apa turcoaz, cum rar vezi in zona asiatica, inconjurata de stanci inalte care rasar din mijlocul apei parca sa protejeze acel colt de rai. Langa stanci majoritatea salupelor opresc pentru o minunata sesiune de snorkeling unde cu siguranta nu poti rata o multitudine de pesti multicolori, dar si broaste testoase foarte mari, asta daca ai suficient noroc.

Nu as putea spune ca mi-a placut cel mai mult o locatie anume din cele trei vizitate in Thailanda, cu siguranta fiecare are farmecul ei si din toate am ramas cu amintiri deosebite, pot sa spun insa ca merita descoperita in totalitate.