Singapore, Indonezia, Malaezia - Vibratie asiatica Raluca

Raluca
Singapore, Indonezia, Malaezia - Vibratie asiatica

Vorbisem cu colegii, ma informasem, calatorisem deja in multe destinatii, dar Asia... Asia cum avea sa fie? Acum, privind in urma, imi dau seama ca a ajunge prima data in Singapore poate fi unul dintre cele mai bune lucruri care mi se putea intampla.

Si pana la urma nu doar mie, ci oricarui european. Singapore m-a fascinat: un oras cosmopolit, in care tehnologia ofera totul si care te face sa te simti in viitor. Cei 50 de ani de vechime nu au multa istorie de oferit si nu exista nici cadre naturale spectaculoase, astfel ca toata frumusetea orasului este construita de om, prin forte proprii. O frumusete ce trebuie sa atraga cat mai mult, intrucat turismul este una dintre principalele surse de venit. Am vizitat Little India, Chinatown si Parcul Merlion.

Nu poti ajunge in Singapore fara sa afli despre povestea orasului si a simbolului sau – pestele cu capul de leu. Cel mai mult m-a impresionat Gradina Nationala de Orhidee, plimbarea cu cable car catre Insula Sentosa si vederea de pe Marina Bay. Chiar daca am stat trei nopti, inca simt ca mi-au mai ramas lucruri frumoase de descoperit, motiv pentru care cu siguranta ma voi intoarce.

Dupa ce m-am obisnuit putin cu Asia, am plecat mai departe catre Indonezia. Trecerea este brusca si destul de mare: lasi in urma un oras al viitorului si ajungi intr-o tara in care traditiile si cultura inca ocupa primul loc in activitatea de zi cu zi. O tara care te impresioneaza nu doar prin frumusetea locurilor, dar si prin zambetul permanent al locuitorilor sai. Am ajuns intai in Jogjakarta, unde am vizitat templele Borobudur si Prambanan.

Este imposibil sa nu iti placa ce vezi, chiar daca poate nu esti atras de istorie sau de hindu. Si totul te trimite catre trecut si catre viata oamenilor din acele timpuri. Dupa Jogjakarta am ajuns in Ubud, primul contact cu Insula Paradisului. Oamenii zambesc, sunt dornici sa te ajute si peste tot miroase a betisoare parfumate. Daca ajungi in Ubud, nu trebuie sa ratezi o plimbare in Parcul Maimutelor, un dans traditional la unul dintre multele restaurante din centru sau shopping-ul la piata locala, unde negocierea este parte din vanzare. Am facut si cateva vizite in centrul insulei.

M-au impresionat Templul Magic de pe Lac, apusul la Tanah Lot si terasele de orez ce fac parte din Patrimoniul UNESCO. Dupa Ubud, am mers in partea de sud a insulei, la plaja. Insa plaja nu este asa cum te-ai astepta, ci iti da impresia ca este inca o piesa de puzzle care intregeste frumusetea acestui loc minunat. Ultima oprire a circuitului a fost facuta in Kuala Lumpur.

O alta trecere socanta catre un oras frumos, mai putin comopolit decat Singapore, dar cu multi zgarie-nori ce impresioneaza prin maretia lor. Inainte de a vizita orasul trebuie intai sa te obisnuiesti cu umiditatea ridicata pentru a te putea bucura de frumusetile pe care le are de oferit. Mi-au placut enorm toate cele trei destinatii. M-au fascinat vibratia si emotia pe care o emana fiecare si cred ca nu are cum sa nu iti ajunga la inima un astfel de circuit, care te imbogateste sufleteste cu fiecare loc pe care il vizitezi.