Pura Vida Costa Rica & Panama Raluca

Raluca
Pura Vida Costa Rica & Panama

Vacanta in Costa Rica a fost cea mai evidenta dovada ca am noroc: o multime de imprejurari, intamplari si oameni mi-au favorizat plecarea in aproape doua saptamani de la momentul in care s-a pus in discutie aceasta posibilitate.

Zborul pana in San Jose a fost lung. Cu doua escale, una in Paris si una in Panama City. Am plecat din Romania dimineata, la 7:00, si am ajuns la destinatie seara, la 22:30, aproape 24 de ore petrecute pe drum! Dar a meritat din plin!

In San Jose, am ajuns prea tarziu si prea obosita pentru a mai putea simti vibratia orasului. Am stat la Best Western Irazu Hotel care s-a dovedit a fi o alegere foarte buna din punct de vedere al calitatii si facilitatilor de petrecere a timpului liber: piscina, restaurant, bar deschis tot timpul, iar pentru doritori, chiar si un cazino.

De regula, in San Jose, nu-ti trebuie un hotel pozitionat foarte central, intrucat capitala este doar un punct de plecare catre minunatele atractii ale tarii, iar orasul nu dispune de foarte multe atractii in favoarea turistilor. Aici, restaurantele sunt situate la periferie, iar in centru gasesti o multime de fast food-uri pentru toate gusturile.

Din San Jose, am avut o excursie de o zi la plantatia de cafea Doka, Vucanul Poas si Gradinile La Paz.

Intrucat plecarea a avut loc la ora 07:00, micul dejun l-am servit la Doka, pe o terasa in aer liber ce avea o priveliste de neuitat a plantatiei de cafea. Apoi ni s-a explicat exact procesul de cultivarea a cafelei si ni s-au aratat utilajele folosite in prelucrarea ei.

Dupa aceasta vizita, am plecat catre Poas. Chiar daca denumirea oficiala a vizitei la vulcan este „hiking”, drumul este usor, panta este lina, astfel ca nici nu iti dai seama ca, de fapt, urci. Totul este superb in jur, iar craterul vulcanului inca mai fumega (se poate simti chiar si mirosul de sulf). Am avut ocazia sa ma intorc spre punctul de plecare pe un alt drum, o carare prin padurea tropicala. La mijlocul plimbarii, am facut o oprire la minunata Blue Lagoon, unde am fotografiat nu doar privelistea ireala, dar si frunzele de brusturi incredibil de mari.

Pentru aceasta zi, recomand ca incaltamintea sa fie cu talpa groasa si fixa pe picior. De asemenea, de nelipsit din rucsac trebuie sa fie si spray-ul repelent si pelerina de ploaie, pe langa ochelarii, crema si palaria de soare.

Am continuat excursia cu o vizita la Gradinile La Paz. Pentru cine iubeste natura, dar si civilizatia in acelasi timp, aici este locul ideal: o imensa gradina zoologica, intr-un cadru atat de natural, incat nimeni nu resimte captivitatea. M-au fascinati tucanii (te poti poza cu unul in schimbul unui mic bacsis) si gradinile cu fluri.

Pranzul (bufet suedez, foarte variat) l-am servit la restaurantul din compex. Plimbarea in gradini se incheie cu vizita cascadelor La Paz. E greu de redat in cuvinte sentimentele care te incearca in fata atator frumuseti naturale, dar un lucru e cert: dupa acea zi, mi-am dat seama cat de verde este Costa Rica si am realizat si cat de nemarginit este respectul omului fata de natura, respect pe care nu l-am mai intalnit nicaieri pana acum.

Imi amintesc ca, in ciuda zilei incarcate, nu simteam oboseala la sfarsit, ci, din contra, eram incarcati cu multa energie pozitiva.

A doua zi, am plecat spre Rezervatia Naturala Monteverde. Persoanal, recomand aceasta vizita doar celor pasionati de natura si observarea pasarilor, intrucat drumul este destul de lung si doar partial asfaltat (in acel moment erau lucrari in derulare pentru modernizarea lui). Cel mai mult mi-a placut dedicarea ghizilor in a explica cat mai in amanunt viata animalelor din rezervatie.

In cea de-a treia zi, am plecat spre Plaja Flamingo, parte din Tamarindo. Drumul din Monteverde spre noua destinatie mi s-a parut mai spectaculos decat la dus: numeroasele stanci arucante cu putere la zeci de kilometri distanta de vulcani sunt dovada vie a puterii eruptiilor. De asemenea, pe alocuri, viteza vantului se poate vedea in orientarea ramurilor copacilor.

Ne-am cazat la Flamingos, un resort foarte cochet, cu iesire directa la plaja. Acolo unde se poate, recomand achitarea suplimentului de All Inclusive pentru un plus de confort. In general, plajele sunt frumoase, insa trebuie avut in vedere faptul ca au maree, iar curentii in apa sunt destul de puternici.

Ultima parte a vacantei am petrecut-o in La Fortuna (Arenal). Pentru mine, cazarea la Arenal Manoa si Vulcanul Arenal au fost cele mai frumoase obiective. Majoritatea resorturilor de patru stele sunt in mijlocul naturii, cu vegetatie luxurianta si au camerele orientate spre vulcan. Aici, puteti face o multime de activitati. Cele mai importante mi s-au parut turul Hanging Bridges – o plimbare cu ghidul prin padurea tropicala, unde vei avea ocazia sa traversezi nu mai putin de sapte poduri suspendate; hiking pe vulcan – nu e vorba despre un hiking propriu zis, ci mai mult de o plimbare la baza vulcanului, unde vei avea ocazia sa observi cum s-a adaptat vegetatia pe lava erupta in 1968. Comparativ cu Poas, aici terenul este mai abrupt, insa urcarea se face lent pe carare, asfel ca toata lumea va reusi sa parcurga itinerariul.

Cea mai relaxanta activitate din Arenal a fost vizita la complexul de izvoare termale Ecotermales. Recomand totusi sa nu stati la soare inainte de aceste ape fiebinti, intrucat au efect de scrubbing.

Cateva detalii cu caracter general:
- drumurile intre principalele obiective in Costa Rica nu sunt mai lungi de aproximativ patru ore;
- nu trebuie sa va lipseasca din rucsac pelerina de ploaie si repelentul - Costa Rica este tara unde ploua pana la 300 zile/an, in special intre aprilie si noiembrie;
- puteti bea apa de la robinet, este potabila peste tot.

Am petrecut in Panama City ultima parte a vacantei. Am avut la dispozitie trei zile pentru a descoperi frumusetea orasului. Punctele tari au fost: Canalul Panama si vizita la Ecluzele Miraflores, una dintre dovezile evidente ale puterii de constructie a omului, Dealul Ancon - unde aveti o vedere panoramica asupra orasului si centrului vechi ale carui cladiri mi-au amintit de cele ale Cubei. Tot in Panama City, aveti la dispozitie unul dintre cele mai mari malluri din America Latina, Albrook Mall, unde puteti face cele mai diversificate cumparaturi.

Daca ar fi sa aleg intre cele doua destinatii, mi-ar fi greu sa ma decid: Costa Rica este fabuloasa, este acea Pura Vida care se regaseste in dragostea fara limite pentru natura, iar Panama, cu siguranta, nu este exploatata la adevaratul potential, Bocas del Torro fiind dovada clara ca frumusetea naturii este de neimaginat.