Punta Cana - Exotism Caraibian Anca Brodoceanu

Anca Brodoceanu
Punta Cana - Exotism Caraibian

Este imposibil sa nu fi visat vreodata cu ochii deschisi la plaja, palmierul si la marea albastra ce asigura cel putin o data pe an peisajul setat ca imagine de fundal pe calculatorul personal sau de serviciu.

Si eu am visat de multe ori la coltul acela de rai, pana cand, intr-o zi, astrele s-au aliniat perfect si visul meu a devenit realitate! De zborul lung, transatlantic, ma temeam cel mai mult, dar serviciile Air France au fost „la inaltime”, iar cele opt ore au zburat usor. Am pasit pe pamant dominican intr-o seara calduroasa de septembrie, apoi am aflat ca toate serile din an sunt exact la fel de calduroase si ca aceasta insula caraibiana este tinutul verii eterne.

M-a socat aeroportul din Punta Cana, nu neaparat in sensul rau, cat in sensul de neasteptat… probabil asteptarile mele erau altele, dar nu mi-as fi imaginat ca sub un acoperis de stuf cladit pe cativa piloni de metal se afla un aeroport ce primeste anual aproximativ cinci milioane de turisti.

Ajunsi la hotel, nu am mai avut ochi pana a doua zi decat pentru perna. E drept ca se insereaza foarte repede, in jurul orei 18:30 deja e intuneric, astfel ca nici nu aveam mare lucru de vazut.

Ce am descoperit insa a doua zi, pe lumina, e alta poveste, una frumoasa, mai exact cea din wallpaper-ul de pe monitorul calculatorului.

Fiecare hotel are plaja proprie, privata. Nu au acces decat turistii cazati in cadrul resortului, astfel ca plajele destul de late nu sunt niciodata aglomerate. Plajele din Punta Cana au nisip fin de culoare alb-aurie amestecat cu particule roz si ofera locul ideal pentru liniste si relaxare.

Oricum, dat fiind faptul ca in afara resorturilor de patru si cinci stele aliniate de-a lungul coastei Bavaro nu prea ai ce vedea, hotelierii fac tot posibilul ca turistilor sa nu le lipseasca nimic si le pun la dispozitie: sali de teatru cu spectacole diferite in fiecare seara, cluburi de noapte, muzica live, SPA-uri, piscine imense, restaurante a la carte, sali de jocuri, golf, sali de fitness, kids club, magazine, dar si diferite sporturi nautice sau de plaja.

Cele mai multe hoteluri fac parte din resorturi mari cu alei ce trec prin gradini frumoase, foarte bogate in vegetatie si iazuri ce adapostesc numeroase specii de pasari. Este o adevarata incantare sa vezi flamingi roz langa egrete albe si pauni multicolori ce isi fac siesta intr-un peisaj de un verde luxuriant fara sa fie catusi de putin deranjati de turistii din cadrul resortului si aparatele lor de fotografiat.

Serviciile oferite in general de hotelurile de cinci stele sunt foarte bune, asta si datorita faptului ca localnicii sunt recunoscuti pentru ospitalitate si pentru optimismul lor molipsitor. Sunt mereu cu zambetul pe buze, canta si danseaza chiar si atunci cand iti aduc cafeaua sau micul dejun si au acel ceva care te face sa te simti ca acasa.

Fiecare hotel are un birou de unde se pot achizitiona diverse excursii. Nu foarte departe de plaja hotelului, se poate face snorkeling, apa nu foarte adanca, oferind o frumoasa imagine a lumii subacvatice cu tot ceea ce tine de flora si fauna. O multime de pesti multicolori sunt atrasi cu mancare in zona barcii pentru ca turistii ce fac aceasta excursie sa se bucure cu adevarat de aceasta experienta. Pentru mine, a fost mai greu pana am invatat sa respir prin tubul echipamentului de snorkeling pus la dispozitie de echipaj, dar, cu siguranta, a meritat efortul.

Una dintre cele mai frumoase activitati a fost excursia la Insula Saona. Am plecat cu o salupa rapida de pe o plaja din apropierea resortului si pot spune cu mana pe inima ca a fost maximum de adrenalina trait vreodata. A fost un traseu tare frumos care a durat aproape doua ore, viteza a oscilat intre foarte mare, de simteam ca zbor din barca daca nu inclestam bine mainile, si foarte mica, astfel ca am avut timp sa admiram padurile de mangrove de pe coasta Bavaro. Am vazut si locul unde se intalneste Marea Caraibelor cu Oceanul Atlantic, iar imbinarea culorilor turcoaz cu albastru-cerneala este de-a dreptul uimitoare; tot in zona respectiva, se puteau observa valurile spumoase ce se spargeau in bariera cu recifi de corali din mijlocul marii.

Ne-am oprit apoi o jumatate de ora sa inotam intr-o piscina naturala formata la cativa metri de coasta, unde apa avea o adancime de putin peste un metru, fascinant de limpede si calda de nu-ti mai venea sa pleci de acolo, mai ales dupa ce am dat de stelutele de mare de toate marimile si foarte frumos colorate.

Am ajuns apoi la Saona, o insula nelocuita unde, din punctul meu de vedere, se gaseste cea mai frumoasa plaja din lume. La umbra palmierilor leganati de briza, sunt amplasate sezlonguri pentru turistii ce ajung aici si se poate face plaja pana e gata pranzul inclus in aceasta excursie, care consta in carne si peste la gratar, fructe proaspete si lapte din nuca de cocos, toate asezonate cu muzica si dans traditional.

Tranferul de la Saona inapoi la hotel a fost o experienta foarte placuta, rupta parca dintr-o scena de film, constand intr-o croaziera cu catamaranul la apus de soare, pe ritmuri de bachata si merengue, savurand un Cuba Libre. Echipajul a fost de nota zece, au dansat alaturi de toti turistii si au facut o atmosfera extraordinara.

Inotul cu delfinii a fost o alta activitate fascinanta pe care am avut placerea sa o experimentam in Punta Cana. Din punctul meu de vedere, asa ceva merita trait cel putin o data in viata. Este adevarat ca sunt dresati si mereu asculta de fluierul antrenorilor, dar prea putin se vede lucrul asta. Ceea ce simti cand miraculoasa creatura vine si iti da un pupic, apoi iti mai si multumeste pentru asta sau iti ofera aripioara sa pentru o cursa rapida, apoi danseaza cu tine de bucurie este de neinchipuit. Iubitorii de animale vor simti imediat legatura ce se creeaza cu aceste fapturi. Eu am plecat de acolo fermecata.

Am parasit meleagurile caraibiene cu inima stransa. Indreptandu-ma spre aeroport, simteam deja ca mi-e dor de palmieri, de oamenii mereu zambitori si veseli, de marea incredibil de albastra si speram din suflet ca o farama de libertate sa se fi prins si de geanta mea de voiaj.