Prima excursie in Rusia: Moscova si Sankt Petersburg Roberta Trifu

Roberta Trifu
Prima excursie in Rusia: Moscova si Sankt Petersburg

In Rusia am gasit o lume surprinzatoare. O lume diferita de a noastra, dar totusi cu multe parti asemanatoare. Am vizitat prima data Moscova, iar apoi Sankt Petersburg - doua metropole foarte diferite intre ele: Moscova are tenta comunista, iar Sankt Petersburg pastreaza un aer capitalist.

Zborul spre Moscova a fost relativ usor. Mai greu a fost traficul care a urmat in drum spre hotel. Dupa aproximativ o ora, am ajuns la hotelul Ibis Paveletskaya, un hotel micut, cu servicii bune.

Moscova

Timp de doua zile, am avut ocazia sa descopar Moscova, oras care nu ma gandeam ca ma va putea impresiona atat de tare. Prima impresie placuta a venit din partea oamenilor care, desi par apasati de grijile cotidiene, te ajuta oricand soliciti ajutorul. Am inceput cu un tur panoramic de oras in care, pe langa punctele de interes pe care le-am vazut, am observat ca Moscova este un loc extrem de curat, imens, cu bulevarde largi si cladiri monumentale. Am continuat cu vizitarea a celor mai importante si spectaculoase statii de metrou, de-a dreptul fascinante. Metroul coboara la 50 de metri sub pamant. De acolo, iei anumite metrouri sau mai cobori inca 50 de metri sa iei altele.

Pranzul l-am luat la Cafe Pushkin, un restaurant „legenda”, extrem de cunoscut, unde mancarea este senzationala. Evident, seara nu se putea termina decat cu vizionarea unui spectacol de balet in cadrul faimosului Bolshoi Theatre, una dintre cele mai simbolice atractii ale Rusiei. Cum era de asteptat, piesa a fost interpretata impecabil, iar atmosfera creata a fost una de poveste.

In dimineata urmatoare, am vizitat Piata Rosie, considerata a fi principala atractie din Moscova, apoi Kremlinul - resedinta oficiala a presedintelui Federatiei Ruse, Catedrala Sfatului Vasili Blajenii, exclusivistul mall GUM, parcul Zaryadye si Strada Arbat.

Dupa-amiaza am petrecut-o la Bunker 42, un complex militar istoric, cunoscut si sub numele de Muzeul Razboiului Rece.

Ultima seara din Moscova s-a incheiat cu o croaziera pe raul cu acelasi nume, unde am luat si cina la un restaurant a la carte. Vasul de croaziera, Moscova luminata seara, mancarea, totul a creat o atmosfera magica de care imi voi aminti mereu cu drag!

Moscova mi-a furat inima!

Sankt Petersburg

Spre Sankt Petersburg, am mers cu trenul de mare viteza, Sapsan, un tren modern si inovativ. In mai putin de patru ore, am ajuns la destinatie.

Odata ajunsa in Sankt Petersburg, dupa check-in-ul la hotelul Ibis Centre, m-am pregatit pentru slujba de Inviere, care s-a tinut in Catedrala Kazan. Slujba a fost foarte asemanatoare cu a noastra, ceva mai impresionanta as putea spune. La ora 12 noaptea, dupa ce se trag clopotele, toata lumea iese din biserica, primeste lumina, apoi inconjoara de trei ori biserica intr-un mod foarte linistit si ordonat.

Dupa-amiaza urmatoare, am vizitat domeniul Peterhof, care se afla la o distanta de 30 de kilometri de Sankt Petersburg. Palatul in stil baroc elisabetan si gradinile sunt absolut impresionante. Dupa aproximativ patru ore petrecute la Peterhof, am oprit pentru a lua cina festiva de Paste la Restaurantul Podvorye, recunoscut ca cel mai autentic restaurant din Rusia si locul in care Vladimir Putin si-a sarbatorit ziua de nastere. Restaurantul este situat intr-o cabana traditionala ruseasca, iar interiorul este din lemn, decorat cu blanuri de urs si obiecte traditionale. Atmosfera este una relaxata si prietenoasa, iar servirea impecabila.

Dimineata celei de-a sasea zi am inceput-o cu un tur panoramic de oras, prilej cu care am putut descoperi cele mai importante atractii turistice, printre care se numara Centrul Istoric (un adevarat muzeu in aer liber), Bulevardul Nevsky Prospect, Nava Aurora, Piata Senatului si Piata Palatului. Turul a continuat cu vizitarea Catedralei Sfantul Isaac (un simbol al orasului) si a Bisericii Invierii Mantuitorului, cunoscuta si ca „Biserica Mantuitorului de pe Sangele Varsat”, cea mai spectaculoasa catedrala din Rusia. Interiorul sau este o adevarata opera de arta, fiind aproape complet acoperit cu mozaicuri. Seara am petrecut-o vizionand un spectacol fascinant de folk rusesc la Palatul Nikolaevsky. Muzica si dansul au fost incredibile.

Am profitat de ultima zi din aceasta excursie fascinanta si am vizitat o parte din faimosul si absolut impresionantul Muzeu Ermitaj, unul dintre cele mai mari si renumite muzee din intreaga lume, ce gazduieste o colectie cu mai mult de trei milioane de exponate. Ultimul obiectiv vizitat a fost Muzeul Faberge, detinatorul celei mai mari colectii de oua Faberge din lume.

M-am intors in Romania placut impresionata de tot ceea ce pot oferi aceste doua metropole si cu dorinta de a ma intoarce cat mai curand.