Povestea unui loc de poveste: Jamaica Raluca Barbu

Raluca Barbu
Povestea unui loc de poveste: Jamaica

O saptamana in Jamaica, intensa cum a fost cea petrecuta in acest sfarsit de an, merita un Jurnal de calatorie. Iata-l!

Day 1 - Negril, o descoperire minunata!

Ziua a inceput devreme, ca orice zi in Americi, cu -7 ore fata de ce stie ceasul nostru intern.

Micul dejun la hotel, White Sands Negril,  a fost servit fix pe plaja, am comandat preparate locale: ackee - o leguma care imita foarte bine omleta, cu spanac local si un peste uscat si sarat, bacalao portughez mutat peste ocean 🙂

Cafeaua lor este wow, negra, simpla, in stil american, nu intamplator 95% din productia lor ajunge in Japonia. Dar va povestesc in zilele urmatoare despre Blue Mountain coffee.

Am plecat spre Jamwest Motorsports and Adventure Park - Negril, Jamaica, The Place pentru cei pasionati de ATV, raliu, tiroliana, calarie si distractia de waterpark. Am incercat aproape tot, dar ce mi-a testat curajul a fost tiroliana din 7 segmente, unul mai lung ca celalalt, la diverse inaltimi, peste jungla. Spectacol al naturii, dar nu va spun ce spectacol de adrenalina a fost in mine. Extraordinar e putin spus!

Dupa cele 3 ore petrecute aici, am fost invitatii www.dreamcatamarans.com, doua ore pe o mare turcoaz, cu cea mai reprezentativa muzica pentru Jamaica si, desigur, cu romul lor absolut minunat.

Am coborat de pe catamaran la Rick’s Cafe, locul unde se spune ca ai parte de cel mai frumos apus din Jamaica, un sanctuar Bob Marley si un epicentru al distractiei din aceasta parte a insulei. Din 1974 si pana acum, aici milioane de turisti s-au bucurat de cele mai spectaculoase petreceri de pe insula si sarituri in apa de la zeci de metri, acompaniate, desigur, de ritmurile jamaicane si un rom transformat in cocktailuri impresionante.

Am incheiat ziua la Miss Lily’s at Skylark Negril, unul dintre cele mai sofisticate restaurante din zona, unde nu am ratat sa incerc un mix de carne gatit in modul lor traditional, jerk. Situat pe plaja si luminat feeric, acest loc vorbeste despre Jamaica in cel mai bun si deliciossss mod cu putinta.

Fantastica zi 2 in Jamaica

O dimineata inceputa devreme in Jamaica este o dimineata castigata, caci marea este atat de placuta si aerul atat de parfumat incat abia te poti desprinde de sezlong pentru a pleca in aventura.

Azi am avut parte de o noua zi de explorare si am inceput-o cu o scurta oprire pentru a degusta middle quarters shrimp, creveti preparati cu mult chilli, prinsi si pregatiti de localnici. O experienta autentica recomandata celor care iubesc gustul picant.

In mai putin de 30 de minute am ajuns la YS Falls, Jamaica, un parc natural despre care poti spune cu usurinta ca l-a inspirat pe David Cameron in crearea Avatar. Copacii, albia raului de un turcoaz superb, florile, cascada in trepte multiple pe care am avut bucuria sa urcam, toate formeaza un ecosistem perfect pentru aventura si relaxare intr-o oaza rupta din rai. Am profitat de soare si apa cu temperatura placuta pentru a ne bucura de doua ore la YS falls.

Pregatiti cu haine uscate, ne-am indreptat spre Appleton Estate, rumeria emblematica a Jamaicai, un nou loc unde nu stiam unde sa intoarcem capul pentru a admira un colt de rai: gradini superbe, pauni si minunata istorie a romului care a inceput aici in 1749.

In acest moment, Joy Spencer este blender-ul Appleton Estate,  dupa decenii de lucru in aceasta distilerie, ea fiind prima femeie Master Blender din industria spirtoaselor.

Ne-am bucurat de un tur al rumeriei, am vazut de la cazanele de cupru in care trestia se transforma in licoarea magica, pana la butoaiele de stejar american in care romul se desavarseste.

Am incheiat vizita cu o degustare de rom de 4, 8 si 12 ani intr-un pairing complet cu aromele care fac atat de special romul Appleton: citrice, vanilie, cafea, nucsoara sau cacao.

Day 3 - Ramas bun, Negril, Jamaica

Ultimele ore pe cea mai frumoasa plaja din Jamaica, 7 Mile Beach. Pe aceasta portiune de plaja, care in realitate are doar 4 mile, gasesti cel mai frumos nisip de pe insula, cea mai turcoaz apa si o inclinare superba a palmierilor.

Grea despartirea….dar Jamaica are darul de a-ti arata ca in orice lucru pe care il crezi trist sau dificil este o parte buna care iti pune zambetul pe buze.

Am schimbat Negril pe o destinatie de vis si de film, la propriu - Round Hill Hotel & Villas.

Format din 36 de camere de hotel si 27 de vile in stil colonial, aceasta superba proprietate este rodul elegantei, creativitatii si experientei in proiecte care aduc istoria in casele emblematice, Ralph Lauren. Tot el detine si doua vile in Round Hill, estimate la 15 milioane USD proprietatea.

Acest loc a gazduit celebritati din toata lumea cum ar fi: Adele Aster, Lord & Lady Ednam, Clive Brook , John D. Kennedy & Jackie O, Paul Newman, Grace Kelly, Bob Hope, Truman Capote, Sir Paul McCartney, Ryan Gosling, Michelle Williams, Lupita Nyong'o si multi, multi altii.

Round Hill te trimite in secolul 18 prin designul sau impresionant, corpul dedicat activitatilor de tip SPA fiind gazduit intr-un pavilion colonial incredibil de bine echipat pentru o multime de terapii.

Vilele care formeaza Round Hill sunt proprietati detinute si inchiriate in regim hotelier. Acestea sunt inchiriate cu tot cu personal, destul de numeros: 2 gradinari, 1 ingrijitor de piscina, 4 menajere, 1 bucatareasa pentru mic dejun si un Chef pentru pranz si cina.

Acest hotel este una dintre proprietatile cu un grad incredibil de implementare a standardelor de sustenabilitate din Jamaica si probabil din aceasta parte a lumii. Pe langa repopularea recifului cu ajutorul unei echipe de cercetatori din Florida, proprietatea produce legumele si verdeturile in sere proprii, detine o crescatorie de pui si consuma peste din propriul golf. Au renuntat la plastic si singurele lucruri importate sunt vinul si carnea de vita.

Am degustat preparate proaspete si extrem de gustoase, signature dishes de tinut minte.

Round Hill serveste diplomatiei austriece, aici fiind si consulatul acestei tari in Jamaica.

Day 4 - Calatorind prin Ocho Rios si Kingston

Cu greu ne-am desprins de terasele minunate ale Jamaica Inn, dupa micul dejun savuros servit in muzica valurilor.

Acest hotel este o alta capodopera in stil colonial, inclus in Luxury Hotels of the World, un resort care in cei 65 de ani de existenta a avut musafiri faimosi: Marilyn Monroe  & Arthur Miller in luna de miere, Ian Fleming, creatorul James Bond si al cocktail-ului Vespa, Errol Flynn sau Katherine Hepburn.

Si nu au facut-o intamplator, locul este extrem de elegant, rafinat, cu personal foarte bine pregatit si discret, cu o mancare delicioasa si servicii incredibile in camera, dar despre acestea va povestesc maine.

Prima aventura a zilei a fost la @Holywell Park Jamaica, un parc national situat la peste 1000 m altitudine, de unde poti vedea capitala Kingston si o mare parte din insula. Aici ai la dispozitie 5 trasee montane, zone de camping si foisoare pentru excursii de-o zi.

Dupa culmile insulei, am coborat spre muzeul Bob Marley care, din pacate, era inchis publicului, dar am tras cateva poze pe furis, take a look 😉

Next stop, minunata Devon House, o proprietate amplasata  in Kingston, cu o peluza desavarsita de soiurile multiple de palmieri.  Aceasta constructie a fost visul primului milionar de culoare, George Stiebel, avere provenita din afaceri miniere, mai precis, extractia aurului in America de Sud.

Devon Mansion este rezultatul unei impletiri armonioase dintre stilul colonial si georgian, este decorata imbinand cultura jamaicana, engleza si franceza, iar in 1990 acesta a fost declarata monument national.

Pe peluza, in anumite perioade ale anului se desfasoara targuri, nu am ratat o vizita de pranz in acest loc vibrant.

Seara am incheiat-o cu cina sub clar de luna, muzica live si cea mai gustoasa mancare servita pe insula.

Day 5 - Schimbam stiluri, pastram rasfat

Stiti cum e un mic dejun regesc?

Exact ca cel servit la Jamaica Inn, pe care il poti savura pe terasa camerei, pregatit cu mare atentie si adus cu si mai multa grija.

Dupa asa o masa nu poti rata o vizita in suita nr. 21, locul in care Marylin Monroe si-a petrecut luna de miere si Winston Churchill probabil ca lua unele dintre deciziile care schimbau lumea.

Suita beneficiaza de o terasa superba de unde se aud ciripind fara incetare pasarile insulei, peste 35 de specii de la prigorii la colibrii, ciocanitori si mierle.

Dupa ce ne-am bucurat si de cateva clipe la plaja, am plecat spre Dunn's River Falls, o cascada care se rostogoleste de pe munte, in terase calcaroase, pana ajunge la mare unde se prelinge pe cel mai catifelat nisip vazut vreodata.

Ai parte de un ghid care te ajuta sa urci pe terase in ascensiunea de 960 m, atat de placuta si palpitanta in acelasi timp. Pentru a evita alunecarea turistilor, pietrele de priza sunt spalate zilnic, exact, sunt spalate cu o perie speciala zilnic. Este un loc impresionant si urcusul contra curentului este si mai spectaculos.

Uzi si foarte entuziasmati de aceasta aventura am ajuns la Moon Palace Jamaica, un hotel imens, o constructie luxoasa si impunatoare din Ocho Rios.

Oriunde mergi te insoteste un miros pudrat de trandafir, totul sclipeste de curatenie si Craciunul s-a instalat cu veselie in lobby-ul hotelului, un brad de 20 m straluceste impresionant si te face sa il astepti pe Mos Craciun in fiecare zi din sejurul la Moon Palace.

Hotelul isi rasfata clientii cu mai multe restaurate a la carte, de la italienesc, sushi, seafood, steakhouse si pana la teppanyaki. Au pana si o cofetarie all inclusive cu zeci de prajituri miniaturale. Vis!

Day 6 - Soare si aventura

Zile trec repede in Jamaica, mai ales cand fiecare dintre ele este o surpriza tare placuta.

Dimineata la Moon Palace Jamaica a fost cu soare, plaja, un mic dejun putin spus variat si rasfat in cadrul hotelului. 687 de camere, Spa, zona pentru copii, baruri, zone adults only, delfinariu, catamarane, orice gasesti aici.

Dar sa trecem la partea de aventura a zilei: Mystic Mountain Jamaica Bobsled, unul dintre momentele cele mai provocatoare din Jamaica. Am urcat pe munte cu un telescaun aflat la extrem de mare altitudine, cu un view-ul minunat. Din varful muntelui am coborat cu bob-ul, dupa cum probabil stiti, Jamaica are o vasta traditie in acest sport si dovada stau titlurile castigate. Am apasat acceleratia si m-am bucurat de viraje si plimbarea prin jungla in viteza, asa cum ar face-o orice Jamaican. Bucurie pura! Si nu puteam rata un roller coaster aflat tot pe coama dealului, daca tot m-am pus pe adventure rides.

In drum spre hotel, am facut shopping pentru prieteni si colegi, in Jamaica se negociaza pana la 50% si este bine sa achitati cash, altfel se adauga un mic comision la total pentru card. Pe langa rom, cafeaua Blue Mountain este un must, nu mai spun de suveniruri de tip magneti, bratari si coliere in culorile lor: verde, rosu, galben, negru.

Seara a fost cu rasfat mare: un cocktail signature realizat pentru noi cu rom, bere de ghimbir, suc de anason si lime + bitter, bineinteles, decorat cu bucuriile lor de culori. Cheers, Jamaica!

Ne-am incheiat seara la Momo, un restaurant teppanyaki, cu un show amuzant si plin de savoare, film included :)))

Aceasta zi, la fel ca si celelalte, ne-a transmis un lucru clar: there is a Jamaica for each of us!

Day7 - Jamaica, pe curand!

O dimineata la Moon Palace Jamaica, hotel partener @Eturia, incepe cu sosirea in port a unui vas de croaziera. Este un spectacol gratios realizat de o imensitate de tabla care face visele oamenilor sa se transforme in realitate. E asa de placut sa vezi cum un paradis se deschide in fiecare noua dimineata atunci cand alegi sa calatoresti astfel.

Dupa un mic dejun copios, ne-am bucurat de o ora de plaja, nisipul din Jamaica este fin si aproape alb, usor maldivian. La Moon Palace Jamaica gasesti sezlonguri in mai multe zone ale hotelului, cu greu poti alege care sa iti fie view-ul.

Dupa acest ultim moment solar, am plecat spre Martha Brae Rafting, o experienta fantastica  pe Raul Matiberon. Se spune ca acesta a fost vrajit de o femeie a orasului Taino, cunoscuta pentru puterile ei magice, pentru ca spaniarzii, atrasi de aurul orasului, sa nu ajunga la el. Astfel, sub puterea vrajii, raul si-a inversat cursul si spaniolii nu a reusit sa ajunga in Taino. Pe langa povestea veche si magica a locului, aceasta albie a raului te vrajeste prin culoare, natura si plimbarea cu pluta de bambus.

Cu acest peisaj fantastic se incheie vacanta noastra in Jamaica.

Va spun cu mare bucurie: #visitJamaica. Noi, Eturia, ne ocupa de restul. Mai am povesti cu acest loc de vis, ochii aici.

Acest loc te desavarseste ca om!