Maroc - un amestec de culoare, zgomot si miros Cristina

Cristina
Maroc - un amestec de culoare, zgomot si miros

Circuitul nostru a inceput cu orasul alb, Casablanca, orasul-port al Marocului. Un oras simplu la prima vedere, datorita zidurilor albe, dar incarcat cu o istorie interesanta si faimoasa, care pleaca de la filmul ce-i poarta numele. Deoarece Catedrala Sacre Coeur era in renovare, am vizitat alta catedrala: Notre Dame of Casablanca.

Turistii au fost incantati sa vada interiorul modern decorat cu vitralii. Dupa un tur panoramic prin Piata Natiunilor, pe la Palatul Regal si dupa un pranz copios la o terasa de pe faleza Corniche Ain Diab, am ajuns si la emblema orasului, Moscheea lui Hassan al II-lea. Este una dintre cele mai frumoase moschei din lume si cea mai mare din Maroc. La construirea ei, Hassan al II-lea a avut ca inspiratie un vers coranic ce spune ca „Tronul lui Dumnezeu este pe apa", de aceea doua treimi din cladire se afla deasupra oceanului. Dupa-amiaza, am vizitat si mallul din Casablanca, iar cina am servit-o la hotel.

A doua zi, dupa un drum de trei ore, am ajuns in Marrakech. Cand spui Marrakech, te gandesti la agitatie, zgomot, culoare, miros. Cand am coborat din autocar in Piata Jeema el Fna, multimi de oameni misunau in toate directiile.

Doua zile am avut la dispozitie sa descoperim acest oras. Dupa nebunia din piata, am ajuns si la Gradinile Majorelle. Aici ne-am putut relaxa, am facut poze si ne-am incarcat cu energie pentru a mai merge o data la Jeema el Fna, dupa-amiaza, pentru a ramane cu impresiile corecte despre aceasta mare zapaceala.

Noaptea dintre ani am petrecut-o tot in Marrakech.

A patra zi, am stat pe drumuri, am plecat din Marrakech catre Erfoud, un traseu care ne-a tinut cam zece ore in autocar. Am vizitat Ait-ben-Hadou, o fortareata unde s-au turnat multe filme, cum ar fi Gladiatorul sau Prince of Persia.

A doua zi de dimineata, am plecat catre desert. Pentru toata lumea, plimbarea cu camilele prin desert a fost o experienta foarte frumoasa.

Si ziua urmatoare a fost lunga, pentru ca am plecat spre Fez, un oras conservator in care cultura si traditiile sunt pastrate pana la cele mai mici detalii. Ghidul nostru, o persoana pasionata de tara lui, ne-a fost de mare ajutor. Printre stradutele inguste, mirositoare, pline de oameni, magari si scutere, el a reusit sa ne arate frumusetea, arta si maiestria acelor vesnici negustori. Am vizitat tabacariile vechi de o mie de ani, un magazin de piele, depozitele de covoare si de ceramica.

Ultima zi a fost rezervata pentru Rabat.

Pe drumul catre Rabat, ne-am oprit la Volubilis, un sit arheologic bine conservat, care face parte din patrimoniul UNESCO si care arata urmele civilizatiei romane din secolul al III-lea.

Capitala Marocului, Rabat, are un aer elegant si exotic. Palmieri, soare, porti inalte si frumos decorate, tineri imbracati modern… eram intr-o alta lume a Marocului. Aici am vizitat Turnul lui Hassan, Mausoleul lui Mohamed al V-lea, Palatul Regal si Gradina Oudaya.

Sper sa ne revedem curand, draga Maroc!