Madeira, sau cum sa petreci 7 zile pe o insula plina de comori Bianca Patru Mingote

Bianca Patru Mingote
Madeira, sau cum sa petreci 7 zile pe o insula plina de comori

Simteam deja miros de bolo de caco inca din aeroport, din Bucuresti. Atat de mult imi doream sa ajung mai rapid in Madeira, sa nu ma simt precum Marcel Proust cu ale sale prajituri ale memoriei, ci un adevarat degustator de mici bucurii. Daca inca nu ai ajuns in Madeira, crede-ma pe cuvant: painea aceea calda, cu usturoi, ulei de masline si uneori si ierburi aromate, o sa iti faca papilele gustative sa danseze pe ritmuri portugheze si kilogramele sa creasca, de bucurie sa zicem. Oricum, imi doream foarte tare sa ajung.

Zborul a fost unul charter; asta se traduce prin lipsa escalelor, a fost operat de Tarom, cu plecare dimineata si conditii de calatorie bune. Am mancat pranzul in avion, nu exista meniu pentru vegetarieni, insa am inlaturat friptura si am servit legumele la aburi, cu sare si pofta de Madeira. In aproximativ 6 ore am ajuns la destinatie.

Briza calda, ocean cat vezi cu ochii, un aeroport pe piloni, miros de noi aventuri.

Am pus pe zile lucrurile si locurile pe care eu le-am incercat; sper sa iti fie de folos si sa te inspire pentru urmatoarea vacanta.

Ziua 1

Pranz – Faja dos Padres, o ferma ecologica ce practica turismul rural pe insula. Cobori cu o telecabina spectaculoasa si ajungi pe o plaja desertica, cu o multitudine de fructe si legume exotice ce se afla in gradini suspendate, la capatul carora te intampina un restaurant pitoresc, in care am mancat o reteta traditionala cu peste sabie (a nu se confunda cu pestele spada). Este unul dintre cele mai populare alimente din Madeira, desi se gaseste in foarte putine locuri din intreaga lume. Un refugiu confortabil, retras, ideal pentru un pranz relaxant, cu multe porti de bolo de caco.

Cina – Design Centre Nini Andrade Silva, un restaurant fine dining, situat in orasul Funchal, in cladirea emblematica cunoscuta local ca „Molhe” - Fortaleza da Nossa Senhora da Conceição. Aceasta a fost odata casa lui Gonçalves Zarco, un vechi navigator portughez maritim si colonizator al arhipelagului Madeira. Mancarea a fost sublima!

Cazare – Pestana Carlton, un hotel de 5* in care te simti ca... acasa. Nu are acele finisaje luxury, insa calitatea serviciilor si disponibilitatea personalului sunt de nota 10. Piscinele exterioare sunt un must, cu diferite adancimi si pozitionari.

Ziua 2

Am luat micul dejun in hotel, totul a decurs impecabil, toate normele de protectie au fost respectate, iar produsele de panificatie au fost ideale pentru ce urma sa vina: Private Boat Ride. O experienta ce te scoate clar din zona de confort, valuri indraznete, delfini, chiar si balene, daca esti la fel de norocos ca mine, pluta pe spate in Oceanul Atlantic, prosecco la bord si muzica in surdina.

Cina – Chalet Vincente. Arhitectura cladirii in care este restaurantul atrage atentia: un conac in mijlocul zonei urbane, amintind de o familie instarita ce isi petrecea vacantele de vara aici, ca si cum ar fi fost la tara. Cabana Vicente, un nume care aduce un omagiu familiei de fotografi Vicente ce detinea aceasta cladire istorica, a fost transformata intr-un spatiu pentru gastronomie si agrement de catre actualii proprietari. A, da, s-a cam dus farmecul acesta boem cand Italia a castigat Cupa Europeana si toti suporterii englezi au inceput sa suspine, galagios. Mancarea a fost mai mult decat savuroasa, recomand crevetii gigant cu cartofi dulci.

Ziua 3

In a treia zi mi-am intalnit noua pasiune: canyoning. Un sport ce cuprinde o serie de tehnici, cum ar fi alpinism, mers pe jos, rapel si pe alocuri inot, toate desfasurandu-se intr-un canion, unde am coborat pe firul apei! Este palpitant, este cu adrenalina, cu plonjat in cascade, cu instructori bine pregatiti si mereu cu zambetul pe buze. (P.S.: intreaba de Sandro cand ajungi, imi multumesti mai tarziu!). Dragoste la prima vedere, la canyoning ma refer.

Tot in aceasta zi am descoperit si comorile din Funchal, de la plimbarea cu Cable Car pana la Gradinile Tropicale, am stat cu inima ca de copil. Totul se face in perfecta ordine, infrastructura turistica este bine pusa la punct, masurile de protectie sunt peste tot si cel mai important: la fel este si vegetatia exotica, zambetele localnicilor si punctele de interes pentru turistii curiosi ca mine. Stii cum am coborat apoi spre port? Carreiros de Monte! Cum, tu nu mergi prin oras cu cosuri impletite din nuiele, trase de baieti vanjosi? Ei bine, nici eu, pana in ziua a treia. Merita 100%.

Ziua 4

Sunrise Jeep Tour a scris pe mine toata dimineata, 5:30 dimineata, in special cat timp urcam muntii impunatori din Madeira, prin ceata si serpentine de off road, fara sa imi dau seama daca inca dorm sau m-am trezit. Am realizat ca sunt mai mult intr-un basm atunci cand am ajuns la Pico de Areeiro, la 1.818 metri deasupra nivelului marii; este al treilea cel mai inalt varf de pe insula si locul in care simti ca plutesti cu adevarat deasupra norilor. Practic, chiar o faci. Toata experienta a fost fascinanta, chiar am luat si pranzul in natura, inconjurati de un alt tip de vegetatie deja, una montana.

Pranz – Quinta do Furão, un restaurant ce se afla pe un varf de stanca, Achada do Gramacho din Santana, pe coasta de nord-est a insulei Madeira. Privelistea este spectaculoasa, iti recomand sa servesti un vin de Madeira si sa comanzi prajitura de mere cu inghetata de sezon.

Pentru cina, restaurantul Armazém do Sal este alegerea ideala pentru cei ce cauta rafinament si acel touch gourmet la masa, in preparate si atmosfera. Mancarea este pusa in farfurie cu mare atentie la detalii si vinurile sunt traditionale, dar si internationale.

Ziua 5

A cincea zi m-a facut sa pretuiesc puterea pe care o are 1 euro asupra fericirii mele, pentru ca atat m-a costat sa intru la piscinele naturale vulcanice din Porto Moniz. Batea vantul ca niciodata, era frig, si mi-am pus un extra hanorac, dar privelistea si piscinele erau superbe. O punere in scena a unui film extraterestru, cratere in apa si zambete in aer… ce sa mai, a meritat tot... banul.

Cina – Mancarea traditionala intalneste retete din intreaga lume in Onda Azul, restaurant ce ne-a oferit experiente delicioase à la carte.

Cazare – Am schimbat putin peisajul si in a cincea seara am ajuns pe plaja Calheta, intre Muntii Madeira si Oceanul Atlantic, la Saccharum, un hotel de 5* in care accentul cade pe minimalism, hedonism si relaxare.

Ziua 6

Am ajuns si aici! Daca nu te-am pierdut inca, acum e momentul sa folosesc caps lock: AM MANCAT LA CEL MAI COOL RESTAURANT DIN MADEIRA – MAKTUB PAUL DO MAR. E un local mic, pe faleza, Vama Veche 90 vibes, dar mancarea este geniala! Punct! Am gustat tapas vegetariene, un mix de garnituri cu peste si carne la alegere, mousse de lamaie si cocktail-uri pe care tot incerc sa le fac si eu acasa. Recomand 100%.

Ziua 7

Mereu am avut o pasiune pentru apusurile de soare privite din mare, ocean sau piscina. Am trait doua dintre ele in ziua a saptea. A fost o zi de relaxare, de notat amintiri, de rememorare a florilor din gradinile tropicale, de multumit Eturiei pentru tot ceea ce face astfel ca fiecare vacanta sa fie o experienta care sa te duca mai aproape de adevaratul tau scop: armonie si fericire!

Asta am simtit la finalul celor sapte zile de Madeira, ca am incheiat un sejur ce nu are cum sa se mai repete pentru ca eu nu mai sunt la fel, m-am imbogatit si am crescut cu fiecare localnic pe care il intrebam ce ii place cel mai mult la strada pe care ne aflam.