Impresii luna de miere, Dubai & Abu Dhabi - octombrie Teodora & Iustin

Teodora & Iustin
Impresii luna de miere, Dubai & Abu Dhabi - octombrie

Draga calatorule,

M-am intors din vacanta, dar daca tu te pregatesti de una, e bine sa citesti pana la capat acest testimonial si, de ce nu, sa alegi si tu Emiratele Arabe Unite. Pentru luna de miere, fara sa stam pe ganduri, am ales Eturia. Ne surprind placut de fiecare daca cand optam pentru o vacanta completa, putin mai speciala. Au creat pentru noi un itinerariu de poveste, in doua destinatii pe care doream de mult sa le vizitam: Dubai si Abu Dhabi.

O vacanta personalizata, atent gandita pentru noi, cu servicii de transport si cazare ireprosabile. Nu a trebuit sa ne facem griji cum ajungem de la aeroport la hotel, din Dubai in Abu Dhabi caci totul era pus la punct si nu ramanea decat sa profitam de zilele acelea atat de speciale. Primele 3 zile le-am petrecut in Dubai, orasul cosmopolit, grandios, un oras al superlativelor si recordurilor, care abunda de cladiri ce strapung cerul senin. Am fost cazati la Sofitel Jumeirah, un hotel impresionant, cu 32 de etaje, unde atentia pentru detalii si grija pentru oaspeti sunt prioritatea absoluta. Zona unde este situat hotelul este si ea deosebita, acesta aflandu-se chiar in Jumeirah Beach Residence (JBR), o zona relativ noua-dar ce nu e nou in Dubai-excelenta pentru relaxare, plaja, plimbari pe faleza si servit pranzul sau cina la restaurantele din zona. Recomand The Cheescake Factory pentru faimoasele cheescakes reinterpretate intr-un mod delicios. Pe acest restaurant nu il regasesti decat in USA si ...aici :)) Pentru ca am vrut sa gustam din farmecul orasului, am ales sa facem o excursie de jumatate de zi in Old City Dubai, vizitand Dubai Museum, care este interpretarea vechilor traditii, obiceiuri si a modului de viata din desert, dar si bazarul (souk) de mirodenii si aur, care lasa in urma arome puternice de curry, trandafiri si scortisoara, amestecate, ca prin magie, cu notele inalte, lemnoase sau de mosc, atat de reprezentative pentru parfumurile arabesti. In plimbarea noastra, ne-am oprit si pentru cateva fotografii pe Jumeirah Beach, in fata faimosului Burj al Arab. Povestile tesute in jurul acestuia sunt impresionante, lasand calatorului impresia ca e atat de mic. Se viziteaza si in interior, in baza unei rezervare, cunoscatorii sau pasionatii putand savura cel mai scump cocktail din lume. Cum spuneam, orasul superlativelor.

A doua zi am facut o vizita in Dubai Marina, cel mai mari port construit de om din lume, o plimbare in dhow (corabie arabeasca) dandu-ne posibilitatea de a observa dezvoltarea precipitata a orasului, frumusetea zgarie norilor si modul de viata al locuitorilor frumosului oras. Ziua a culminat cu vizita la Burj Khalifa, cladire care impresioneaza, din nou, prin recordurile ce o insotesc: cea mai inalta cladire (structura arhitectonica construita de om) din lume - 828 de m, cel mai rapid lift - 64 km/h, moscheea situata la cea mai inalta inaltime - etajul 154. Se viziteaza, desigur, pana la etajul 124, 125 sau 148, care le cuprinde, implicit si pe cele doua. Privelistea e impresionanta, ametitoare de-a dreptul, momentul fiind marcat si de cateva fotografii intr-o mini sedinta foto oferita drept suvenir la plecare. A meritat sa fii cea mai noua familie la inaltime (Haha, trebuia sa avem si un recod personal, nu?) Fotografiile sunt marturie pentru experienta noastra cu adevarat memorabila.

As fi vrut sa mai stam in Dubai, recunosc, mi-a placut mai mult, dar, in acelasi timp eram curioasa sa cunosc si capitala Emiratelor, Abu Dhabi. Total diferita de Dubai, aceasta nu abunda de zgarie-nori, de recorduri artificiale si nu dizolva istoria in opulenta si otel stralucitor. Ba chiar e mai orientata catre "natural", caci planteaza saptamanal zeci de flori, plante si arbori de dragul orasului. Desi nu vei vedea trotuare sau locuri de promenada, turistii au si cateva obiective de atins: Emirates Palace, cel mai scump hotel din lume, Etihad Towers, Marina Mall, toate situate pe Corniche. Le-am bifat rapid in prima zi, caci, pe o caldura aproape insuportabila, am luat la pas faleza si le-am fotografiat rapid. De aceea, daca sunteti cazati in apropiere, asa cum am fost noi la Hilton, excursia care cuprinde turul orasului nu mai e necesara. Noi am facut acest tur organizat si ce a fost in plus fata de ce vazusem a fost Heritage Village, un targ de suveniruri care nu ne-a impresionat neaparat. Ce-i drept, venisem din Dubai, din marile lor bazare :) Am fost cu adevarat incantati de Marea Moschee din Abu Dhabi,

Moscheea Sheikh Zayed, cea mai mare din Emirate si a opta din lume. Lacasul poarta cu sine insemnele islamismului, albul pur al marmurei reci pe care pasesti descult, stralucirea cristalelor, finetea celui mai mare covor si reflexia coloanelor aurii in apa limpede fiind elementele reprezentative, ce iti luau ochii. Porti mandru si aproape sfios abayia, vesmantul care acopera parul, bratele si picioarele si admiri, fara suflare si glas, frumusetea acestei Moschei. Regasim si aici cateva superlative: cea mai mare moschee din Emirate, capacitatea maxima fiind de 40.000 de suflete, cel mai mare covor din lume care masoara 5.627 metri patrati si cantareste 35 de tone, 7 candelabre realizate integral din cristale Swarovski, 96 de coloane incrustate cu sidef. As fi vrut sa stam mai mult timp, dar miracolele se traiesc intr-o secunda, iar magia nu dureaza mai mult decat secunda declansarii butonului de pe aparatul de fotografiat. Amintiri de neuitat, cu adevarat.

A urmat, a doua zi, desert safari, activitate pe care o poti face si in Dubai, dar, din lipsa de timp, am ales in Abu Dhabi. Ca itinerariu: plimbare pe dune de nisip (nerecomandata celor cu rau de masina :), vizita la un tarc de camile si dromaderi, plimbare cu camila, cu ATV-urile in nisip si vizita intr-un cort al beduinilor, amenajat special pentru turisti. Am vrut sa am ca amintire ceva aparte, asa ca tatuajul cu henna adauga un nou simbol mainii stangi. Am purtat si vesmintele lor, abayia (la femei) si kandura (barbati), am fumat shisha (narghilea cu diverse arome) si am asistat la un spectacol bellydance. Seara s-a incheiat in intuneric, privind stelele si strecurand, involuntar in plimbarile noastre, nisipul desertului Arabiei in incaltari. Daca ai citit pana la final, ti-ai dat seama ca ne-a placut mult. Daca vrei si tu o astfel de experienta, nu uita ca ai in fata ta o agentie pregatita sa iti ofere informatiile de care ai nevoie si sa iti satisfaca orice cerinta. De asemenea, aminteste-ti ca vacantele sunt cu si despre oameni si ca orice destinatie ai alege, experienta va fi de neuitat in compania potrivita. Iti multumesc si iti doresc drumuri bune, calatorii memorabile si experiente intense, asa, ca de la turist la turist. Iti las si cateva poze de album, sa le rasfoiesti si sa ne cunosti. Suntem proaspetii casatoriti,