Impresii India - noiembrie Paula

Paula
Impresii India - noiembrie

Pentru inceput, La multi ani, Eturia! Viata lunga si la cat mai mult prestigiu si recunoastere in domeniu, la cat mai extraordinare idei de calatorii, la cat mai multi colaboratori dinamici si implicati, si nu in ultimul rand, la cat mai multi clienti fericiti, tone de vise implinite, si munti de albume de amintiri memorabile create!

Recunosc ca pana acum 2 ani, nu am avut prilejul sa calatoresc cu dumneavoastra, dar admit ca ma bucur nespus, ca sotul a avut inspiratia sa va solicite serviciile, cu ocazia petrecerii lunii noastre de miere, o experienta absolut minunata, un adevarat balsam pentru suflet, pe un taram de basm (Bali) si in niste conditii mai mult decat perfecte.

Dupa cum va puteti imagina, nu mica mi-a fost bucuria, cand anul trecut pe vremea aceasta, am fost instiintata de catre sot, cu privire la faptul ca, in noiembrie urma sa mai facem o calatorie, de aceasta data de grup, alaturi de dumneavoastra,…in India…o tara absolut extraordinara, care m-a cucerit iremediabil si m-a fascinat, in egala masura…prin amestecul de culoare, extravaganta, bucuria de a trai si simplitatea localnicilor, saracia materiala umbrita insa de bogatia spiritiuala emanata la tot pasul, si nu in ultimul rand, prin naturaletea cu care localnicii, animalele si plantele traiau in armonie deplina intr-un haos perfect echilibrat.

Mi-e imposibil sa traduc in cuvinte, numeroasele trairi si sentimente nascute cu aceasta ocazie, cert e ca…ma simt realmente imbogatita dupa aceasta experienta, ai carei designeri ati fost dvs colectivul acestei masini de fabricat vise, ETURIA, cei care v-ati ocupat in cel mai mic detaliu de fiecare aspect, ca aceasta calatorie sa se desfasoare in conditii ideale din toate punctele de vedere.
Prilej cu care, va felicit pentru profesionalism si va multumim pentru atentia cu care s-au ocupat de noi insotitorii din partea agentiei (doamna Geta si domnul Hardik); pentru conditiile foarte bune de calatorie in ceea ce priveste zborul si transportul pe teritoriul Indiei; pentru cazarile minunate, ca desprinse din povestile Seherezadei, in care am beneficiat de tot confortul lumii moderne, intr-un decor invaluit de istorie si mister; pentru modul in care au fost gestionate micile divergente iscate pe parcursul calatoriei; si a modalitatilor in care ne-au fost rezolvate doleantele; pentru  informatiile generoase pe care ni le-au oferit cu mare drag, ghizii locali ce ne-au asistat zilnic in aventura noasta indiana si nu in ultimul rand, pentru telefonul pe care l-am primit din partea agentiei imediat ce am revenit in tara. Trebuie sa recunosc ca am ramas placut impresionata, in urma acelui apel telefonic, ce mi-a reconfirmat  faptul ca, in spatele acestui nume, Eturia, se ascunde o echipa realmente implicata in satisfacerea nevoilor si multumirea clientilor lor, acestia din urma fiind mereu pe primul plan, si prin urmare nu pot decat sa va felicit si sa va urez sa  faceti o treaba buna in continuare.

In ceea ce priveste calatoria in India, sunt foarte multe de povestit. Personal stiu ca m-am bucurat de fiecare clipa cat am fost pe pamant indian, si nu am sa uit niciodata emotia coplesitoare pe care am avut-o in dimineata in care ne-am dus sa salutam rasaritul soarelui de la portile maretului Taj Mahal. Imi amintesc ca, in ziua respectiva, atat eu cat si sotul, eram atat de relaxati, incat ne-am uitat actele si banii in autocarul pus la dispozitie de agentie, si pe moment am avut tendinta sa ne panicam, dar ne-am dezmeticit imediat si usurati, am recunoscut sentimentul ca ne aflam in siguranta…si ca suntem pe maini bune, si am putut sa ne bucuram nestingheriti, de clipele in care, un vis de o viata ne devenea realitate. Sa ma aflu in preajma Taj Mahalului a fost unul dintre momentele cele mai emotionante ale excursiei, cu o profunda semnificatie spirituala si datator de sentimente de implinire si fericire nemaiintalnite.

De impresionat, a reusit sa o faca si Fortul Agra, unde ne-am amuzat copios, in urma interactiunii cu un batranel care a venit si mi-a pus in mana niste faramituri de biscuit, pe care o veverita le-a gasit foarte tentante, ocazie numai buna de a  se autoinvita la masa :).
Fatehpur Sikri pe de alta parte, m-a lasat fara grai, prin istoricul locului si prin semnificatia aparte pe care o are, aflat la loc de cinste in incaperea principala, stalpul cunoasterii, echivalent al copacului vietii, stalp pe care se aflau gravate simboluri ale tuturor religiilor lumii, si de unde, din explicatiile ghidului, am plecat cu ideea ca spiritualitatea sub toate aspectele ei, a avut dintotdeauna aceeasi sursa, dar si cu o resemnificare a sentimentului de unitate.

Aventura a continuat cu vizitarea Jaipurului, unde dupa ce am asistat la o lectie de astrologie si astronomie indiana, in aer liber, am luat lectii de istorie, tot in aer liber, cu ocazia spectacolului de lumini si sunete ce a avut loc la Fortul Amber. Locatie, in care ne-am reintors a doua zi, pentru a experimenta intr-un mod foarte placut, vizitarea acestui edificiu, la o plimbare cu elefantii, care imbracati in haine de sarbatoare si frumos decorati, ne-au smuls mii de zambete in timp ce, de pe spinarea lor, fiecare dintre noi in legea sa, se imagina veritabil maharajah sau maharani.
Spre deliciul nostru, de la Jaipur, am deviat putin din perimetrul triunghiului de aur al Indiei, si ne-am indreptat spre tinutul bogat al  Mandawei, pentru a vizita vestitele Havelisuri, ocazie cu care, ne-am petrecut noaptea intr-un minunat hotel-castel, ce m-a fermecat prin incaperile-i superb decorate in stil traditional indian. La Castelul Mandawa am avut realmente impresia ca fiecare usa care se deschide ma invita sa pasesc intr-o noua poveste. Si stiu ce vorbesc, deoarece in mod special aici, din motive de claustrofobie, am solicitat sa ni se schimbe camera ce ne-a fost repartizata initial, cerere imediat solutionata, spre incantarea mea, deoarece astfel am avut prilejul sa cercetez de-a fir-a par castelul in cautarea camerei perfecte, ca in final cea in care am poposit, sa-mi permita sa-mi scriu propria fila de poveste (a fost de-a dreptul superba, intr-un corp mai retras al cladirii, cu multe ferestre de la care, nu numai ca aveam o priveliste minunata, dar mai aveam si acces la propria gradina, alcatuita din florile cataratoare ce imbracau peretii din jur).

Nu pot sa-mi deapan mai departe, firul amintirilor traite la Mandawa, fara sa mentionez putin si despre minunata ocazie, pe care am avut-o, de a face o incursiune in desertul Indiei, in ritmul pasilor de camila. Auzisem de posibilitatea de a explora imprejurimile intr-un mod mai inedit, si am rugat pe unul dintre insotitori sa se intereseze pentru noi, de conditiile ce trebuiau indeplinite. Zis si facut, cateva minute mai tarziu, totul era aranjat, si spre seara, am avut parte de prima plimbare din viata mea cu camila, plimbare ce s-a desfasurat la apus de soare, pe fundalul salutarilor insufletite si a chiotelor de bucurie, ale copiilor indieni, ce ne-au insotit pe tot parcursul  drumului, ca un alai, de parca noi, strainii snobi, cocotati nefiresc, pe spatele camilelor simpatic impopotionate am fi fost adevarate personalitati. Cum fiecare experieta de viata ne invata cate ceva, nu am sa uit niciodata sinceritatea si bucuria autentica a acelor copilasi, care m-au invatat atunci lectia lui ”bucura-te de ceea ce ai si ce esti, acum si aici. ”

Destinatia finala a excursiei a fost capitala Delhi, o alta capitala din Asia care mi-a lasat profund impresia ca, ma aflam cu un picior intr-o lume ultramoderna, iar cu celalalt int-un oras de pe timpul colonistilor englezi. In Delhi au fost multe de vizitat, dar am apreciat in mod special complexul Humayun’s Tomb, pentru ca acolo, am regasit un colt de Taj Mahal, in inima civilizatiei, precum si monumentul de la Raj Ghat, locul unde am adus un omagiu lui Mahatma Gandhi, figura politica cea mai reprezentativa a poporului indian din toate timpurile, un loc superb care emana simplitate si armonie, si care parca subtil, ne invita pe toti cei prezenti, sa respiram un aer de egalitate si fraternitate.
 Pe mine personal, m-a incantat surpriza organizatorilor, care ne-au strecurat in program si vizita, la cel mai renumit templu Sikh din inima Indiei, un loc foarte deosebit, impregnat de spiritualitate si traditionalism. Pe tot parcursul calatoriei, mi-am delectat simturile estetice admirand explozia de culori si modele de sari-uri ale superbelor femei indiene, precum si minunatele lor bijuterii si tatuaje cu hena; m-am bucurat, de privelistea pe care ne-o ofereau la tot pasul, aparitia in decor a palcurilor de flori exotice, care mai de care mai interesante. Si nu in ultimul rand, tot in Delhi am practicat sportul extrem de a iesi la plimbare cu risca prin centrul vechi al capitalei, experienta care m-a facut sa ma simt ca intr-o scena dintr-un film indian.

Cred ca am omis intentionat, sa mentionez faptul ca, aventura noasta in India, s-a desfasurat in perioada in care indienii o serbau pe zeita Lakshmi, zeita prosperitatii si a belsugului, cu ocazia sarbatorii Luminii - Diwali. Si pentru ca surprizele s-au tinut lant, astfel incat noi sa avem realmente parte de o vacanta minunata, cu prilejul serbarilor, era imposibil sa treaca Diwali, fara ca femeilor din grup sa nu li se ofere din partea organizatorilor cadoul, de a se infrumuseta cu cate un tatuaj cu hena. Cred ca e in van, sa mai aduc in discutie cat de incantata am fost si de acest prilej.

Surprizele au fost multe, si acum retraind minunatele clipe adunate in cufarul cu amintiri, nu pot decat sa ma bucur ca si aceasta calatorie a purtat semnatura ETURIA.

Abia astept o noua ocazie de a calatori in tovarasia dumneavoastra.
Sincere aprecieri si mii de multumiri!