Impresii EAU si Tanzania - Februarie Livia

Livia
Impresii EAU si Tanzania - Februarie

Excursia Eturia in Dubai si Zanzibar a fost minunata. In Dubai am fost asteptati de o super masina in care am mers doar noi pana la hotel. Hotelul (Holliday Inn) este superb atat ca servicii dar si amenajarea camerei. Micul dejun inclus este foarte bun iar daca vreti sa luati un pranz sau o cina, costurile sunt acceptabile. In Dubai am vizitat Jumeirah Palm si acvariul de acolo, Marina, Burj al Arab, Burj Khalifa si marele mall si acvariul. Am urcat pana sus in Burj Khalifa, la penultima oprire, etajul 125, si va sfatuiesc sa mergeti pentru ca merita. Asteptati si pana seara pe la 6 cand se da drumul si la fantanile muzicale.

Zborul spre Zanzibar a fost cam obositor, dar am ajuns intr-un tarziu la hotel pe la 2 noaptea. Hotelul nostru a fost Royal Zanzibar. Prima impresie a fost cam proasta, aveam un Geko in camera si o gramada de mancare de la cina. Pentru ca nu aveam semnal la telefon ne-am trezit a doua zi fara sa stim cate este ceasul. Micul dejun era pe terminate iar dezamagirea mea s-a extins: aveau doar mancare calda- continental breakfast. Am ales sa mancam la pranz la restaurantul A la carte, dar pizza marguerita avea gust de peste. Credeam ca am luat cea mai proasta decizie cu Zanzibar. Pe masura ce imi reveneam din oboseala am inceput sa apreciez peisajul, resortul minunat si apa turqoise. Cina a fost foarte gustoasa la fel si toate mesele urmatoare.

Va sfatuiesc ca, daca mergeti la acest hotel, sa luati micul dejun la micul restaurant de pe plaja. Nu aveti atatea alegeri, dar mancarea vine singura la masa, mancati pe plaja si totul e cald. Capucinno si cafeaua sunt extraordinar de bune. Aveti mare grija la soare! Acesta apare pe la 8.30 in luna Februarie cand am mers noi si pe la 10 este deja insuportabil, in conditiile in care eu incercam sa stau la soare cat mai mult. M-am ars in prima zi ca un rac stand pana la 11 si intorcandu-ma la 3. Soarele arde foarte tare si prin umbrelele de pe plaja. Stati sub umbrelele de bambus pentru protectie. Deci eu ma intorceam la plaja pe la 3.30 dar ieseam de sub umbrela pe la 4. Noi am mers in 4 excursii cu 150 dolari impreuna. Vanzatorii de langa hotel ne cereau peste 250. Mergeti cateva sute de metri spre nord si veti gasi oferte mult mai bune pe plaja. Am mers in excursie in Stone Town, pe Insula testoaselor, intr-un spice Tour si cu barca la apus.

In concluzie Royal Zanzibar ofera servicii extraordinare: camera noastra a fost una din cele 6 cu vedere la mare. Cereti daca au o sa o primiti. Camera este imensa, baia la fel ambele fiind curatate de doua ori pe zi. Prosoape primeam de 3 ori pe zi, desigur refuzand in majoritatea timpului. Asternuturile erau de asemenea schimbate zilnic. Resortul are cateva piscine mari, din care 2 piscini infinite. In fiecare seara aproape se organizeaza cate un mic spectacol, uneori danseaza masaii, alteori dansuri tanzaniene si alteori cine pe plaja. Noi ne culcam cam devreme dar va sfatuiesc sa stati pana dupa ora 9 afara. Planul all inclusve, are avantaje foarte mari: baturi alcoolice locale si vere incluse oricand si bauturi internationale contra cost. Mancare din belsug, pentru toate gusturile, incluzand bucatarie africana. Foarte important, in februarie nu au fost tantari.

Cateva sfaturi Cumparati suveniruri din Stone town - sunt muuult mai ieftine. Nu luati chestii din Spice Tour decat daca vreti sa ajutati comunitatea. Am dat de 4 ori mai mult acolo. Ajutati Masaii de la hotel cumparand suveniruri de la magazinele lor. Sunt foarte saraci. Hotelul organizeaza joia o vizita gratis in satul din apropiere si la acvariu. Luati bomboane pentru copii. Dati tips la ghizi si personalului hotelului. Sunt tratati foate prost in general si au salarii mici.