Impresii circuit Sri Lanka - septembrie Iuliana

Iuliana
Impresii circuit Sri Lanka - septembrie

O excursie absolut minunata care mi-a oferit o multime de surprize placute. Incep cu tara, care este de o curatenie exemplara! O alta surpriza au fost drumurile care cred ca in proportie de 90% sunt nou asfaltate si se circula impecabil pe ele. Oamenii sunt amabili si foarte politicosi, poti comunica usor cu oricine si sunt veseli (ceea ce mi-a placut tare mult ca mie-mi place sa rad).

Nu stiu cum sunt alti ghizi din Sri Lanka , dar eu am avut marele noroc sa calatoresc toata perioada cu Subasinghe. E, omul asta chiar s-a straduit sa ma faca sa inteleg cultura din Sri Lanka. Nu a fost templu pe care sa-l vizitez si la care sa nu ducem (impreuna) ofrande, la care sa nu-mi spuna toata istoria acelui templu sau la care sa nu am toate informatiile tehnice. Ii sunt indatorata pentru asta.

Am vizitat chiar locul in care se construieste cea mai noua "stupa" si nu ne-am oprit doar ca sa ne uitam. La initiativa lui am ajutat la carat caramizi alaturi de alti voluntari, Suba zicandu-mi "Iulia, cand o sa revii peste cativa ani in Sri Lanka o sa poti spune ca si tu ai ajutat la construirea templului". Pe mine lucrul asta m-a impresionat, pentru ca o astfel de initiativa nu vine de la cineva care doar isi face datoria de ghid ci de la un om care incearca sa te aduca cat mai aproape de valorile morale si culturale ale tarii lui. Incep cu tara, care este de o curatenie exemplara!

O alta surpriza au fost drumurile care cred ca in proportie de 90% sunt nou asfaltate si se circula impecabil pe ele. Oamenii sunt amabili si foarte politicosi, poti comunica usor cu oricine si sunt veseli (ceea ce mi-a placut tare mult ca mie-mi place sa rad). Nu stiu cum sunt alti ghizi din Sri Lanka, dar eu am avut marele noroc sa calatoresc toata perioada cu Subasinghe. E, omul asta chiar s-a straduit sa ma faca sa inteleg cultura din Sri Lanka. Nu a fost templu pe care sa-l vizitez si la care sa nu ducem (impreuna) ofrande, la care sa nu-mi spuna toata istoria acelui templu sau la care sa nu am toate informatiile tehnice. Ii sunt indatorata pentru asta. Am vizitat chiar locul in care se construieste cea mai noua "stupa" si nu ne-am oprit doar ca sa ne uitam. La initiativa lui am ajutat la carat caramizi alaturi de alti voluntari, Suba zicandu-mi "Iulia, cand o sa revii peste cativa ani in Sri Lanka o sa poti spune ca si tu ai ajutat la construirea templului". Pe mine lucrul asta m-a impresionat, pentru ca o astfel de initiativa nu vine de la cineva care doar isi face datoria de ghid ci de la un om care incearca sa te aduca cat mai aproape de valorile morale si culturale ale tarii lui.

Trecand peste partea spirituala a excursiei si ajungand la cea fizica (care a fost si asta, nu gluma) pot sa zic: Yupiiiiii, am vazut un leopard! Bineeee, de la distanta si cam repejor, dar l-am vazut! Si mi-am facut manichiura in jungla, intr-un fel de lacusor natural plin de pesti sanitari care mi-au luat la rontait degetele! Si am mers pe un elefant, experienta care intra in categoria "o singura data in viata" pentru ca a doua oara nu-mi mai trebuie. De ce? Pentru ca era seara, era foarte cald, elefantul era pe marginea lacului, el voia sa se racoreasca intrand in apa iar eu ma gandeam ingrozita de cate ori o cotea spre apa "Dumnezeule mare, cum pot sa conving matahala asta de cateva tone sa tina drumul drept?!" Una peste alta, am ajuns cu bine inapoi, dar combinatia cald / elefant / apa / excursionist isteric nu-i benefica. Si am ajuns si intr-o pestera in varf de munte (dupa cateva zeci de intrebari ale lui Suba "Tu chiar vrei sa mergi pana acolo?" - ca se pare nu‘s prea multi doritori sa faca la pas traseul) unde am starnit un mare numar de lilieci de nu mai stiam cum sa iesim mai repede... si tot asa.

A fost o excursie in care nu m-am plictisit nicio secunda! Ce mai pot spune este ca recomand Sri Lanka oricui ca destinatie de calatorie. Este imposibil sa nu-ti placa.

Multumesc din suflet intregii echipe Eturia, care, conform traditiei, m-a ajutat sa am o vacanta de care sa-mi aduc aminte cu drag. Iulia