Hong Kong & Macao - spre un altfel de Las Vegas Emi

Emi
Hong Kong & Macao - spre un altfel de Las Vegas

Un grup ce urma sa participe la o conferinta avea nevoie de un insotitor si astfel, intr-o duminica insorita de aprilie, ma aflam pe aeroportul din Otopeni, gata pentru drumul ce avea sa urmeze.

Frankfurt a fost popasul de dinaintea zborului de vreo 11 ore spre Hong Kong. As minti daca as zice ca au trecut repede.

„O zi mai tarziu”, in jurul orei 11 dimineata, ajungeam pe aeroportul din Hong Kong, unde am fost intampinati de ghidul nostru local, un pusti de vreo 20 de ani. Am ajuns repede la autocarul ce urma sa ne transfere catre restaurantul unde urma sa luam pranzul, iar, 30 de minute mai tarziu, eram cu totii in jurul mesei asteptand nerabdatori mancarea. Dar ne astepta o conferinta, asa ca, fara siesta de dupa-masa, ne-am intreptat catre terminalul de ferry pentru a ajunge in Macao.

Hong Kong si Macao, desi au fost retrocedate Chinei, ambele beneficiaza de un regim preferential, fiind regiuni autonome. Asa ca, de fiecare data cand se trece dintr-o parte in alta, trebuie efectuat controlul vamal. Am ramas placut surprinsi de ferry-urile care circula pe aceasta ruta: foarte curate, moderne, silentioase si, mai ales, rapide.

O ora mai tarziu, ajungeam in Macao, unde ne-a intampinat John, ghidul pentru urmatoarele zile. Din punctul meu de vedere chinez 100%, desi sustinea ca are origini portugheze, cu o engleza vorbita intr-o combinatie de accent brtianic si chinezesc (da, e posibil!) a fost o prezenta amuzanta si utila. O zi si jumatate mi-am petrecut-o in Hotelul Venetian, copie fiedela, dar mai mare, a celui de Vegas.

Orasul in sine este impartit pe trei insule legate intre ele prin intermediul unor poduri: Peninsula Macao, Insula Taipa si Insula Coloane. The place to be, din punctul meu de vedere, este chiar in Macao (peninsula), ai mult mai multe optiuni de a-ti petrece timpul (pe langa cazinouri): vestigii istorice (ruinele Catedralei Sf. Paul, Templul A-Ma), precum si Turnul Macao, pe care-l recomand cu caldura spre inserat. Ofera o priveliste deosebita. Pentru amatorii de shopping, sunt multe optiuni, dar preturile nu reflecta statutul de „chinezarii” a lucrurilor puse la vanzare.

Intorcandu-ne in Hong Kong, am fost preluati direct de la terminalul de ferry de catre ghid pentru turul de oras. Atractiile vizitate au fost multe, dar doua mi-au ramas in mod deosebit intiparite in memorie: Repulse Bay – o zona de plaja foarte pitoreasca, cu un templu chiar pe malul marii, si Victoria Peak – cel mai inalt punct din oras, care ne-a oferit o priveliste minunata asupra metropolei, ocazie cu care ne-am dat seama ce inseamna cu adevarat smogul. Seara a culminat cu o croaziera in jurul Hong Kong-ului, care, in ciuda ploii si a marii agitate, a meritat efortul. Cladirile puternic luminate si atmosfera fac din Hong Kong un oras poate mai frumos noaptea decat in timpul zilei.

Ziua urmatoare mi-am petrecut-o hoinarind pe strazi, dorind sa vad oamenii si stilul lor de viata poate mai mult decat un monument anume. De aglomerat, e foarte aglomerat... in metrou, pe strazi, tot timpul lumea e in miscare. Dar sistemul de transport in comun si toate celelalte facilitati pe care locuitorii si vizitatorii le au la dispozitie fac totul ceva mai usor. Spre seara, in cautare de distractie si de un final glorios al excursiei, m-am indreptat spre zona Wan Chai. Cluburi de noapte, striptease, baruri, restuarante si bordeluri... cu acestea vei fi intampinat. Dar atmosfera este dementiala, plin de expati iesiti la berea de dupa serviciu, turisti in cautare de distractie si... femei frumoase! In ceea ce le priveste pe cele din urma, trebuie avut grija ce locuri alegi, majoritatea sunt family (clan) – run, asa ca s-ar putea sa nu iesi fara bani lasati acolo. In rest, e safe atat timp cat exista si o doza de bun-simt din partea trecatorului.

Si astfel cele cinci nopti in Hong Kong si Macao au luat sfarsit. As mai merge din nou in Hong Kong si Macao? Hong Kong – da, Macau – poate, dar prefer direct Las Vegas-ul.