Andaluzia - coride, tapas, flamenco Alexandra

Alexandra
Andaluzia - coride, tapas, flamenco

Imi place Europa si, de fiecare data cand prind o ocazie, merg intr-un un city break. In primavara anului 2016, am ajuns in frumoasa Andaluzia. In primul an cand m-am angajat la Eturia, am realizat pentru niste turisti un program in Andaluzia si de atunci am ramas fascinata de orasele din sudul Spaniei. Mi-am zis ca trebuie sa ajung acolo. Iata ca am ajuns, intr-o calatorie de informare pe tema turism experiential. Cu alte cuvinte, am experimentat cu toate simturile Andaluzia.

Am aterizat in Malaga, de unde a doua zi am plecat spre Ronda - un oras istoric impartit in doua de un superb canion format de raul Guadalevin. Legatura intre cele doua parti ale orasului cocotat in varf de munte se face prin mai multe poduri, insa Puente Nuevo iti taie respiratia. Sunt sigura ca l-ati mai vazut prin fotografii. Am vizitat aici una din cele mai vechi arene de corida din Spania: Plaza de Toros de Ronda. Aici, regele Spaniei obisnuia sa admire spectacolele sustinute de toreadori celebri, precum Pedro Romero. Istoria marcata de spectacolele de corida se resimte in arhitectura orasului, in mancarurile servite la restaurante, in vestimentatia localnicilor si in suvenire.

Am stat la Hotelul Catalonia Reina Victoria pe care vi-l recomand. Este un hotel vechi, recent renovat. Camerele cu vedere spre canion au un tarif mai ridicat, dar privelistea merita investitia. Micul dejun a fost foarte diversificat si gustos, terasa este superba. Treziti-va dimineata sa admirati rasaritul soarelui pe terasa. Este incredibil de frumos. Cat am stat in Ronda am vizitat o crescatorie de tauri: Reservatauro, a toreadorului Rafael Tejada. Este o afacere de familie si ne-a intampinat chiar el pentru a ne face o demonstratie live de corida si a ne explica importanta rasei pure de tauri crescuti special pentru luptele de corida. Am degustat apoi vinuri ecologice de cea mai buna calitate. Notele fructate se simteau la fiecare inghititura. Fiind o afacere de familie, insusi proprietarul afacerii ne-a prezentat procedeul de fabricare.

Urmatoarea zi, am plecat spre Jerez. In drum, ne-am oprit la o herghelie. Rasele de cai andaluzieni sunt printre cele mai apreciate din lume, iar la herghelia Yeguada de La Cartuja s-a pastrat rasa pura din mosi stramosi. Orasul Jerez este dominat de Cramele Gonzales Byass pozitionate in centrul orasului. Zeci de hectare de crame exterioare te fac sa te simti intr-un miniorasel. In aceste crame au loc zilnic sute de degustari, evenimente si emisiuni. Vinurile dulce sunt aici vedeta. Asemanatoare cu vinurile de Porto, au capacitatea sa te „inveseleasca” dupa un singur pahar. Jerez este renumit si pentru show-urile de Flamenco. Vestita Lola Flores s-a lansat in cariera sa aici, iar tinerii din ziua de azi duc traditia mai departe cu aceeasi pasiune. Un show de flamenco te poarta in Spania traditionala si te face sa vibrezi sub pasii hotarati ai dansatorilor.

Ecija este urmatoarea destinatie. Din centrul orasului, am luat trasura spre ferma La Sevillana. Cand am ajuns acolo ma si vedeam imbracata in rochie de mireasa intr-un cadru de film: cupole de trandafiri rosii, gazon tuns la centimetru, o sala imensa de evenimente in stil colonial. Proprietarul fermei ne-a invitat la un spectacol de calarie. Desi nu eram o admiratoare declarata a cailor, aici mi-am schimbat parerea total. Am ramas fascinata de frumusetea, delicatetea, inteligenta si puterea cailor. In a doua parte a zilei am vizitat bisericile cu turn si muzeul de arta si istorie a orasului.

Urmatoarea zi, am poposit pe taramul maslinilor. Am invatat despre procesul de productie a uleiului de masline in trecut si in prezent, despre soiurile de masline si despre tipurile de ulei la una din sutele de ferme din zona Begijar. Dupa-amiaza. am vizitat Baeza si Ubeda, orase surori declarate monument UNESCO in 2013. Aici inveti istoria Spaniei, te plimbi pe stradute pietruite inguste, admiri plantatiile de maslini si te infrupti din tapasurile delicioase.

Andaluzia este o regiune cu multe traditii, istorie, vinuri, castele, tapas si peisaje de vis. Va recomand sa inchiriati o masina si sa petreceti aici o saptamana. Veti avea ocazia sa experimentati Spania cu toate simturile.