Eturia: Malaezia castiga teren in preferintele de vacanta ale romanilor
Eturia anunta, intr-un comunicat remis redactiei, ca Malaezia devine una dintre revelatiile turistice ale ultimilor ani pentru romani. Astfel, potrivit sursei citate: "Numarul calatoriilor a crescut spectaculos, iar anul 2025 confirma trendul: tot mai multi turisti aleg experiente exotice, circuite prin jungla si orase vibrante in locul clasicelor vacante la plaja".
Aceeasi sursa mentioneaza: "Datele oficiale ale Oficiului de Turism al Malaeziei arata un avans major in ultimii 3 ani- 2022: 3.615 sosiri, 2023: 9.029 sosiri (+149% fata de 2022), Ianuarie-iunie 2024: 6.212 sosiri".
"Cresterea semnificativa a numarului de turisti romani care aleg Malaezia in ultimii ani confirma potentialul extraordinar al pietei din Romania pentru destinatia noastra. Parteneriatul de lunga durata cu Eturia, care promoveaza atractiile noastre diverse, a avut un rol esential in facilitarea accesului turistilor romani la experiente autentice si sigure pe intreg teritoriul Malaeziei. Suntem convinsi ca aceasta colaborare va continua sa contribuie la consolidarea relatiilor bilaterale si la descoperirea de catre tot mai multi romani a bogatiei culturale si naturale a Malaeziei", mentioneaza dl Cagri Saglik, Marketing Manager, Tourism Malaysia Istanbul.
Sursa citata mai precizeaza:
"In perioada ianuarie - iunie 2025, Eturia a inregistrat o crestere de 28% a cererilor pentru vacantele in Malaezia, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent. Aceasta evolutie reflecta un interes tot mai mare al turistilor romani pentru destinatii exotice complexe, in contextul in care serviciile sunt din ce in ce mai diversificate si avantajoase.
Majoritatea turistilor romani aleg pachete de 8 zile, cu un buget mediu de aproximativ 1.200 USD/persoana, fara a include costurile de zbor. Sejururile sunt impartite intre descoperire si relaxare, iar perioada iunie-septembrie castiga teren in preferintele romanilor. Cuplurile si familiile domina cererea. Profilul calatorului roman este tot mai sofisticat, orientat spre destinatii sigure, confortabile si spectaculoase.
Daca in urma cu cativa ani lunile decembrie si ianuarie atrageau cei mai multi turisti romani in Malaezia, contextul economic a inversat tendintele. Scumpirea semnificativa a vacantelor pe litoralul Turciei a dus la o reorientare a turistilor catre alte variante accesibile.
Kuala Lumpur domina, dar romanii prefera si Langkawi, Borneo si Malacca.
Capitala Malaeziei ramane cel mai vizitat loc, insa romanii incep sa exploreze si insulele exotice - Langkawi, Kota Kinabalu si zonele de granita cu Singapore devin tot mai populare. Aventura in jungla, snorkelingul si shopping-ul sunt in topul preferintelor.
Raluca Barbu, Chief Marketing Officer Eturia, declara: "In cazul Malaeziei, plaja e doar inceputul. Nu mai putin de 65% dintre pachetele vandute de Eturia sunt circuite, fie clasice, fie in combinatie cu alte tari vecine. Doar 35% sunt sejururi de relaxare. Turistul roman cauta experiente variate si alege hoteluri de 4-5 stele in 80% din cazuri, in timp ce 20% aleg cazare individuala de tip aparthotel sau cazari locale. Climatul tropical ramane un atu major al Malaeziei, iar vacantele de tip "are, soare, nisip" continua sa fie principalul motiv pentru care romanii aleg aceasta destinatie."
In comunicat se mai mentioneaza:
"Malaezia este prezenta in oferta Eturia inca din 2007, iar produsul cel mai spectaculos ramane Circuitul in Parcurile Nationale din Malaezia (Taman Negara, Cameron Highlands, Belum, Kota Kinabalu, Sandakan, Insula Selingan, Sepilok, Sukau), alaturi de Borneo, locul unde aventura in natura e la ea acasa. Preturile pornesc de la 4.100 de euro/persoana pentru 15 nopti de cazare, cu transferuri, tururi si vizite incluse. De asemenea, pe acest tip de circuit, turistii beneficiaza de serviciile unui ghid local experimentat.? "Prin parteneriatul nostru direct cu autoritatile malaeziene si pasiunea pentru experientele autentice, am reusit sa aducem in atentia publicului bogatia naturala si culturala a acestei tari fascinante. Ne bucuram sa vedem cum piata din Romania reactioneaza tot mai entuziast la aceste propuneri, iar interesul in crestere pentru circuite complexe si pentru descoperirea unor zone mai putin cunoscute ne confirma ca strategia noastra de promovare este una apreciata si inspira incredere turistilor", declara Raluca Barbu, Chief Marketing Officer Eturia.
Aceeasi sursa mentioneaza: "Datele oficiale ale Oficiului de Turism al Malaeziei arata un avans major in ultimii 3 ani- 2022: 3.615 sosiri, 2023: 9.029 sosiri (+149% fata de 2022), Ianuarie-iunie 2024: 6.212 sosiri".
"Cresterea semnificativa a numarului de turisti romani care aleg Malaezia in ultimii ani confirma potentialul extraordinar al pietei din Romania pentru destinatia noastra. Parteneriatul de lunga durata cu Eturia, care promoveaza atractiile noastre diverse, a avut un rol esential in facilitarea accesului turistilor romani la experiente autentice si sigure pe intreg teritoriul Malaeziei. Suntem convinsi ca aceasta colaborare va continua sa contribuie la consolidarea relatiilor bilaterale si la descoperirea de catre tot mai multi romani a bogatiei culturale si naturale a Malaeziei", mentioneaza dl Cagri Saglik, Marketing Manager, Tourism Malaysia Istanbul.
Sursa citata mai precizeaza:
"In perioada ianuarie - iunie 2025, Eturia a inregistrat o crestere de 28% a cererilor pentru vacantele in Malaezia, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent. Aceasta evolutie reflecta un interes tot mai mare al turistilor romani pentru destinatii exotice complexe, in contextul in care serviciile sunt din ce in ce mai diversificate si avantajoase.
Majoritatea turistilor romani aleg pachete de 8 zile, cu un buget mediu de aproximativ 1.200 USD/persoana, fara a include costurile de zbor. Sejururile sunt impartite intre descoperire si relaxare, iar perioada iunie-septembrie castiga teren in preferintele romanilor. Cuplurile si familiile domina cererea. Profilul calatorului roman este tot mai sofisticat, orientat spre destinatii sigure, confortabile si spectaculoase.
Daca in urma cu cativa ani lunile decembrie si ianuarie atrageau cei mai multi turisti romani in Malaezia, contextul economic a inversat tendintele. Scumpirea semnificativa a vacantelor pe litoralul Turciei a dus la o reorientare a turistilor catre alte variante accesibile.
Kuala Lumpur domina, dar romanii prefera si Langkawi, Borneo si Malacca.
Capitala Malaeziei ramane cel mai vizitat loc, insa romanii incep sa exploreze si insulele exotice - Langkawi, Kota Kinabalu si zonele de granita cu Singapore devin tot mai populare. Aventura in jungla, snorkelingul si shopping-ul sunt in topul preferintelor.
Raluca Barbu, Chief Marketing Officer Eturia, declara: "In cazul Malaeziei, plaja e doar inceputul. Nu mai putin de 65% dintre pachetele vandute de Eturia sunt circuite, fie clasice, fie in combinatie cu alte tari vecine. Doar 35% sunt sejururi de relaxare. Turistul roman cauta experiente variate si alege hoteluri de 4-5 stele in 80% din cazuri, in timp ce 20% aleg cazare individuala de tip aparthotel sau cazari locale. Climatul tropical ramane un atu major al Malaeziei, iar vacantele de tip "are, soare, nisip" continua sa fie principalul motiv pentru care romanii aleg aceasta destinatie."
In comunicat se mai mentioneaza:
"Malaezia este prezenta in oferta Eturia inca din 2007, iar produsul cel mai spectaculos ramane Circuitul in Parcurile Nationale din Malaezia (Taman Negara, Cameron Highlands, Belum, Kota Kinabalu, Sandakan, Insula Selingan, Sepilok, Sukau), alaturi de Borneo, locul unde aventura in natura e la ea acasa. Preturile pornesc de la 4.100 de euro/persoana pentru 15 nopti de cazare, cu transferuri, tururi si vizite incluse. De asemenea, pe acest tip de circuit, turistii beneficiaza de serviciile unui ghid local experimentat.? "Prin parteneriatul nostru direct cu autoritatile malaeziene si pasiunea pentru experientele autentice, am reusit sa aducem in atentia publicului bogatia naturala si culturala a acestei tari fascinante. Ne bucuram sa vedem cum piata din Romania reactioneaza tot mai entuziast la aceste propuneri, iar interesul in crestere pentru circuite complexe si pentru descoperirea unor zone mai putin cunoscute ne confirma ca strategia noastra de promovare este una apreciata si inspira incredere turistilor", declara Raluca Barbu, Chief Marketing Officer Eturia.