Studiu de piata: Bilantul agentiei de turism ETURIA - 18 ani de turism pe piata din Romania

Fondata in iunie 2007, Eturia si-a consolidat pozitia pe piata de turism interna si a realizat, la aniversarea a 18 ani de activitate, un bilant amplu privind turismul romanesc relationat cu calatoriile romanilor in destinatii internationale. Studiul prezentat cuprinde analiza datelor anonimizate colectate de la 90.000 de pasageri, conform unui comunicat transmis redactiei.
In cei 18 ani de activitate, Eturia a inregistrat vanzari de 188.000.000 euro care s-au transpus printre altele in 300.733 nopti de cazare si un portofoliu impresionant de destinatii, peste 150 in jurul lumii. In acesti ani, turistii romani au fost calatori in peste 30.000 de zboruri, insumand 180.000 ore de zbor si 200.000.000 km (calculat la o viteza medie de 0.8 mach), echivalentul inconjurului Pamantului de aproape 5.000 ori.
"Era in vara anului 2006 cand am aterizat in Kilimanjaro Tanzania. Am descoperit pentru prima oara Africa din cartile copilariei mele. Undeva in zare "zapezile de pe Kilimanjaro" straluceau in lumina amurgului si la cativa metri de mine maimutele se harjoneau in copaci. Cateva zile mai tarziu in Ndutu, o hiena canta serenade la geamul lodge-ului meu, un grup de girafe se adapa intr-un parau la cativa metri de locul unde imi luam micul dejun si 4 pui de gheparzi invatau sa vaneze alergand un iepure. Locul e atat de salbatic, linistit si cu adevarat greu de descris in cuvinte...
Atunci mi-a incoltit ideea ca as putea sa arat si altor oameni aceste locuri ajutandu-i sa ajunga aici. Si astfel a incoltit ideea agentiei de turism Eturia, iar cateva luni mai tarziu gandul avea sa devina realitate, iar Tanzania a fost si este inca in top cele mai cautate 5 destinatii de vacanta", declara Sorin Stoica, CEO Eturia.
Analizand alegerile turistilor romani, de la infiintarea Eturia pana in prezent, am constatat ca acestia apreciaza din ce in ce mai mult vacantele in care exploreaza destinatii exotice si traiesc experiente surprinzatoare, dintre acestea peste 1800 au fost in grupuri cu insotitor. Printre aceste pachete descoperim:
-Antarctica si Polul Nord
-Trekking pe Kilimanjaro
-Plimbari printre gorile in Uganda
-Expeditii in Borneo pentru fauna extraordinara
-Pe urmele civilizatiilor pierdute in America Latina
-Cautari istorice in Mongolia
-Nunti in jurul lumii
De asemenea, in topul locurilor preferate de turistii romani se afla urmatoarele destinatii:
1.Maldive
2.Republica Dominicana
3.Tanzania
4.Japonia
5.Statele Unite ale Americii
6.Thailanda
7.Mexic
8.Cuba
9.China
10.Indonezia
Specialistii Eturia au analizat preferintele turistilor romani, iar acestea arata astfel:
Tipul de cazare ales in functie de regimul de mese:
60% mic dejun
8% demipensiune
4% pensiune completa
28% all inclusive
Tipul de cazare in functie de cotatia calitativa:
60% dintre turisti aleg hoteluri si servicii de 4*
32% dintre turisti aleg hoteluri si servicii de 5*
8% dintre turisti aleg hoteluri si servicii de 3*
Tipul de vacanta in functie de calator:
55% calatoresc in cupluri
35% calatoresc in familie
10% calatoresc single
Tipul de vacante in functie de personalizare:
80% pachete standard
20% pachete personalizate - Signature
In semn de apreciere a excelentei in turism, Eturia a consolidat zona de vanzare prin parteneriatul exclusiv cu Stejarii Country Club, un spatiu concept de sport si relaxare, oferind comunitatii premium experiente de calatorie unice, se mai precizeaza in comunicat.