Adrenalina cu un Ferrari vs. vacanta clasica. Ce alegi? Eturia

Sursa: Antreprenor.net
Adrenalina cu un Ferrari vs. vacanta clasica. Ce alegi?
Dupa ce si-a terminat studiile in strainatate, Valentin Avram s-a intors in tara si s-a angajat la una dintre cele mai cunoscute agentii de turism. Dupa ce a acumulat experienta in domeniu, s-a hotarat sa ia calea antreprenoriatului si si-a deschis propria agentie de turism. Nimic nou, nimic iesit din comun. Ironic, totusi, pentru ca tocmai “ineditul” si “noutatea” sunt cuvintele care descriu businessul tanarului intreprinzator. Daca intri in sediul Travel Studio, agentia pe care o conduce Valentin Avram, si intrebi politicos “ce oferte de vacante aveti?”, vei primi urmatoarele raspunsuri: o vacanta de lux pe Coasta de Azur, cu experienta pilotarii unui monopost de Formula 1, un zbor cu balonul in Costa Brava (Spania), o calatorie cu trenul Orient Express, de la Viena la Paris, sau un weekend la bordul unei ambarcatiuni de curse in Southampton, Marea Britanie. “De la infiintarea firmei, din 2006, am inceput sa pregatim aceste pachete speciale, acesta fiind si conceptul de business: experiente noi pe piata turistica din Romania. Promovarea insa a fost punctul nostru slab”, explica Avram. Agentia a aparut pe piata de la jumatatea lui 2006, cu o investitie initiala foarte mica, pentru ca biroul a fost deschis in incinta casei tatalui sau, ceea ce a redus la minimum cheltuielile. “Genul acesta de idei nu necesita vad comercial, pentru ca lumea nu vede afisul nostru pe strada si ne cauta. Noi mergem la clienti, noi dam telefoane si e-mail-uri si stabilim intalnirile, mai ales ca ne-am axat de la inceput pe clientii corporate, deoarece exista o mai mare predispozitie din partea lor pentru pachetele pe care noi le comercializam. Insa, dupa un an si jumatate am reusit sa ne extindem”, spune acesta. Dupa ce te lamuresti ca nu ai gresit adresa si ca ai intrat intr-adevar intr-o agentie de turism, pui inevitabila intrebare: “Si cat costa aceste excursii?”. Un pachet de weekend cu un Ferrari Driving ajunge la 480 de euro de persoana. “Automat, nu oricine poate sa-si permita sa dea 500 de euro pentru doua zile pentru a face ceva deosebit. Bugetul clientului nostru, care se indreapta catre asemenea vacante, trebuie sa fie mediu spre inalt. Clientii cu bugete mai mici, desi sunt si ei entuziasmati de astfel de oferte, se limiteaza la produsele cu costuri mai reduse, spre exemplu, o plimbare pe Sena, o degustare de vinuri cu plecare tot din Paris”, spune proprietarul Travel Studio. Noutatea pe o piata cunoscuta de public inseamna element de diferentiere, dar poate insemna, deopotriva, si impediment. “Spre exemplu, am participat anul trecut in cadrul Targului National de Turism, doar cu ofertele vacantelor inedite, iar oamenii au fost foarte receptivi, insa toata lumea cu care vorbim, chiar si acum, dupa trei ani, are reactia: “Cum? Exista asa ceva la noi?”. Pe piata locala suntem singurii deocamdata, nu stiu cat timp vom mai fi, dar, cu siguranta, vom ramane primii care au avut aceasta initiativa”, adauga Valentin Avram. Potrivit acestuia, in strainatate, fenomenul este mult mai evoluat, exista multe agentii de turism cu asemenea pachete de servicii. Si ei, ca si Travel Studio, au drept clienti principali companiile mari. “Aici intervine marea diferenta: in afara, companiile organizeaza campanii unde ofera drept premii asemenea excursii, apoi mai sunt si trainingurile, programele de motivare a personalului. La noi, vacantele se limiteaza la un weekend in Tunisia sau in Grecia. Eu cred ca, incet-incet, si la noi va surveni schimbarea, pentru ca oamenii se plictisesc”, mentioneaza antreprenorul. In 2006, agentia a avut vanzari de aproximativ 50.000 de euro, pentru ca anul urmator sa incheie cu 310.000 de euro cifra de afaceri, iar in 2008 sa realizeze o cifra de afaceri de 430.000 de euro. Deocamdata, ponderea vacantelor speciale in business este de 30-35%, restul fiind adus de vacantele clasice. “In doi ani speram ca balanta sa se echilibreze si sa ajungem la 50-50% si mai vrem ca, in trei-cinci ani, sa ne axam doar pe vanzarea acestor experiente”, concluzioneaza Valentin Avram. CV Valentin Avram 2000-2004 - Academia de Studii Economice, Facultatea de Comert, Specializarea Turism Servicii Septembrie 2004-iunie 2005 - Master of Arts Tourism Management la Universitatea Westminster din Londra, Marea Britanie Iunie 2005-iunie 2006 - Consultant turism la Paralela 45 Iunie 2006-prezent - Travel Studio Contextul pietei: Crestere de numai 10% in 2009 pentru piata de turism Anul trecut, piata autohtona de turism a fost estimata la peste 800 milioane de euro, cu o crestere de 25% fata de 2007. Odata cu recesiunea economica, prognozele au fost adaptate, analistii pietei considerand ca situatia unei cresteri de 10% la finele anului curent ar fi un scenariu optimist. Marii touroperatori precum Paralela 45, Happy Tour, Aerotravel sau J’ Info Tours si-au axat businessul pe turismul de afaceri, partea aferenta turismului de leisure insemnand aproximativ 20-30% din totalul afacerilor acestora. Cu toate acestea, turistul individual ramane o sursa importanta de venituri, iar unele companii precum Travel Studio sau Eturia au identificat anumite nise si au ales sa se diferentieze prin idei si produse inedite. Eturia, spre exemplu, este o agentie de turism care ofera vacante special “croite” pentru clienti sau, dupa cum spun proprietarii agentiei, “tailor made”. In functie de buget, de specificul vacantei dorite de client si de preferintele de destinatii are loc “croirea” ofertei. Piata acestui tip de vacante este inca la inceput in Romania, dupa cum spune Sorin Stoica, proprietarul Eturia. In ceea ce priveste destinatiile preferate ale romanilor pentru perioadele de vacanta, de cativa ani buni, Turcia, Grecia si Bulgaria ocupa pozitiile fruntase in clasament.

Newsletter Eturia

Aboneaza-te la newsletter si castiga automat un voucher in valoare de 50 euro!

Poti folosi voucher-ul la urmatoarea achizitie de peste 1.500 euro/pachet/persoana, efectuata in perioada 04.09.2023 - 04.11.2024, ora 17:00.

Prin apasarea butonului „Aboneaza-te”, sunteti de acord sa permiteti companiei ETURIA sa stocheze si sa proceseze adresa de mail pentru a va furniza continutul solicitat. Pentru mai multe informatii despre modul in care va prelucram datele, in scop de marketing si promovare va rugam sa consultati Termeni si Conditii de campanie.

Promotii si Oferte speciale
Plata online servicii Eturia

Alege sa platesti online, rapid si simplu, factura ta Eturia

 
Mii de vacante, 3 platforme diferite de rezervare. Orice ai alege, suntem aici pentru tine!