Vacante mai scumpe in 2022 cu 10-20%, fata de 2019 Eturia

Sursa: Romania Libera
Vacante mai scumpe in 2022 cu 10-20%, fata de 2019
Destinatiile s-au redeschis incet, incet dupa restrictiile impuse de pandemie, iar turistii sunt mai dornici ca oricand sa calatoreasca. Preturile sunt insa in crestere cu 10-20% fata de anul 2019, iar estimarile indica majorari de peste 30% pana la sfarsitul anului pe destinatiile foarte populare si in perioadele de sezon de varf.

„Aceste cresteri au la baza fluctuatiile de preturi la petrol si energie, intarirea dolarului fata de euro cu circa 20%, dar si cererea de vacante care este in acest moment mai mare pe majoritatea destinatiilor decat oferta pentru ca nici companiile aeriene, nici hotelurile nu si-au refacut inca capacitatea de transport, respectiv cazare la nivelurile prepandemice”, ne-a declarant Sorin Stoica, CEO Eturia.

Acesta ne-a acordat un interviu in care ne-a vorbit si despre cele mai cautate destinatii de vacanta din portofoliul agentiei de turism, dar si despre cum arata turismul in 2022, prins intre revenirea din pandemie si actualul context geopolitic.


Sorin Stoica, CEO Eturia
Sorin Stoica, CEO Eturia


Cum va arata turismul in 2022 intre revenirea din pandemie si actualul context geopolitic?

O intrebare foarte dificila avaand in vedere ca turismul se afla la intersectia a 2 curente: Unul favorabil, dat de dorinta oamenilor de a redescoperi destinatii care au fost inchise aproape 2 ani de zile si relaxarea conditiilor de calatorie in mai toate tarile lumii si unul nefavorabil generat de contextul inflationist fara precedent in istoria recenta care duce la cresteri de tarife semnificative. La acestea se adauga celelalte doua elemente si anume: contextul generat de razboiul din Ucraina si incertitudinea care este inca prezenta referitoare la evolutia pandemiei Covid in sezonul de toamna-iarna. Cred ca turistii isi vor pastra intentiile de calatorie, insa va fi dificil pentru cei care sunt obisnuiti sa isi rezerve vacanta last minute. Probabil modelul de succes pentru doritorii de calatorii va fi acela prin care isi vor securiza vacanta cu minim 6 luni inainte facandu-si si o asigurare storno foarte buna.


Catre ce destinatii se indreapta clientii Eturia? Sunt alegerile acestora influentate de conflictul din Ucraina?

Alegerea destinatiilor nu are legatura cu razboiul din Ucraina. Destinatiile pe care clientii le aleg sunt in mare parte cele traditionale Eturia din ultimii ani si ma refer aici la: Maldive, Republica Dominicana, Mexic, Kenya, Tanzania, Peru, Mauritius, SUA, la care se adauga cele din Asia si Oceanul Pacific care redevin de interes odata cu relaxarea restrictiilor si aici in top avem: Bali, Thailanda, Sri Lanka, Malaezia, Australia si Singapore.


In ce masura raman operationale charterele exotice introduse de Eturia in perioada pandemica, avand in vedere ca destinatiile mai apropiate s-au redeschis, iar preturile au inceput sa creasca?

Deocamdata, avand in vedere volatilitatea pretului petrolului, precum si deschiderea mai multor destinatii din Asia am decis sa revenim la modelul de business de dinainte de pandemie si anume sa cream pachetele noastre cu avioane de linie pentru destinatiile exotice. Nu excludem insa sa avem si 2-3 destinatii de charter din sezonul de toamna-iarna.


Care sunt pana in prezent cele mai cautate destinatii?

Cele mai cautate destinatii de vacanta sunt, asa cum spuneam mai sus: Maldive, Republica Dominicana, Mexic, Kenya, Tanzania, Peru, Mauritius, SUA.


Care sunt perspectivele in ceea ce priveste destinatiile din Asia care continua sa ramana inchise?

In acest moment sunt deschise cu restrictii minimale pentru persoanele vaccinate: Thailanda, Vietnam, Cambodgia, India, Laos, Sri Lanka, Singapore, Filipine, Malaezia si Indonezia. Si Japonia si-a redeschis granitelor pentru turisti luna aceasta. Inca nu avem vesti legate de China.


Cum au evoluat preturile in 2022 si care sunt estimarile pana la finalul anului?

Preturile sunt in crestere cu 10-20% fata de anul 2019 si estimez ca acestea vor creste pana la sfarsitul anului cu mai mult de 30% pe destinatiile foarte populare si in perioadele de sezon de varf. Aceste cresteri au la baza fluctuatiile de preturi la petrol si energie, intarirea dolarului fata de euro cu circa 20%, dar si cererea de vacante care este in acest moment mai mare pe majoritatea destinatiilor decat oferta pentru ca nici companiile aeriene, nici hotelurile nu si-au refacut inca capacitatea de transport, respectiv cazare la nivelurile prepandemice. Pentru cei care vor sa economiseasca, solutia ramane early-booking, dar si evitarea perioadelor de varf de sezon (August, Decembrie, Ianuarie ,Aprile).


Ce planuri are Eturia pentru anul in curs si ce estimari financiare previzionati?

In primul rand speram sa vedem mai multa stabilitate pentru a putea reveni la planuri pe termen lung. Prioritatile noastre raman legate de retentia angajatilor si marirea echipei cu resurse umane de calitate si retentia clientilor nostri fideli si atragerea de clienti pentru care Eturia poate oferi solutii potrivite de calatorie.

Continuam sa investim in tehnologie, consolidam TravelHubX, compania din grupul Eturia axata pe solutii B2B, de asemenea, crestem divizia de wholesale care are acum clienti B2B din mai mult de 30 de tari si implicit crestem numarul de hoteluri direct contractate din portofliul nostru pentru a servi acesti clienti. Vom lansa in cadrul Eturia si o divizie de vanzari strict online pentru produsul nostru de sejur plaja si cautam in continuare sa folosim tehnologia pentru a aduce mai multa valoare clientului. Din punct de vedere financiar, obiectivul nostru este sa crestem cu peste 50% fata de anul 2019 si suntem deocamdata pe un trend bun pentru atingerea acestui obiectiv.


15 ani de Eturia – cum arata acum turistul agentiei dvs? Ce cauta acesta de la vacanta sa?

Turistul Eturia de acum este mai matur, mai informat si evident mai pretentios in alegerile sale. Cred ca turistul din ziua de astazi are nevoie de rapiditate, flexibilitate, know how si siguranta. Acesti ani ne-au invatat ca o agentie de turism care investeste si in oameni, si in tehnologie atrage si pastreaza turistul din ziua de astazi.


Newsletter Eturia

Aboneaza-te la newsletter si castiga automat un voucher in valoare de 50 euro!

Poti folosi voucher-ul la urmatoarea achizitie de peste 1.500 euro/pachet/persoana, efectuata in perioada 04.09.2023 - 04.11.2024, ora 17:00.

Prin apasarea butonului „Aboneaza-te”, sunteti de acord sa permiteti companiei ETURIA sa stocheze si sa proceseze adresa de mail pentru a va furniza continutul solicitat. Pentru mai multe informatii despre modul in care va prelucram datele, in scop de marketing si promovare va rugam sa consultati Termeni si Conditii de campanie.

Promotii si Oferte speciale
Plata online servicii Eturia

Alege sa platesti online, rapid si simplu, factura ta Eturia

 
Mii de vacante, 3 platforme diferite de rezervare. Orice ai alege, suntem aici pentru tine!