Sorin Stoica, Eturia: Ne gandim serios sa intram pe piata de incoming Eturia

Sursa: businesscover.ro
Sorin Stoica, Eturia: Ne gandim serios sa intram pe piata de incoming
Turismul românesc e ca tot poporul român. Cu lucruri unice și frumoase și momente în care dăm cu bâta în baltă. Avem potențial mare, niște locuri extraordinare, oameni care fac lucruri excelente, hoteluri, pensiuni, cabane, dar lipsește liantul, o strategie. Cam așa vede turismul românesc antreprenorul Sorin Stoica, proprietarul agenției Eturia. Stoica e convins că e nevoie ca autoritățile să se implice mai mult. Strategia turismului trebuie făcută de factorul politic, de guvern. Fără ea nu vom face nimic. Sorin Stoica, președintele Eturia, în Chile
Sorin Stoica, președintele Eturia, în Chile „Acum ne lăudăm că avem turiști, la București, la mare, în Deltă, dar e haos. Avem și noroc cu unele companii aeriene care au deschis huburi multe și mișcă turiștii. Eu aș investi și în trenuri”, spune Sorin Stoica. Dar lista de probleme continuă. În viziunea președintelui agenției Eturia, turismul românesc e ca o firmă care se deschide fără studiu de piață, într-o zonă cu trafic și câtă vreme sunt și alții merge. Turiștii străini vin, și pentru că au văzut mai tot, și pentru că sunt unii precum familia regală britanică care ne face reclamă. „Suntem o destinație exotică în Europa, avem nevoie de promovare. Apoi nu avem o infrastructură, nu înțeleg ce se întâmplă, de ce nu se fac investiții. În fine, nu avem școli de turism. Oamenii vin, fac investiții corecte, dar nu găsesc forță de muncă pregătită. De la chelneri, la cameriste sau recepționeri. Așa că sunt nevoiți să facă școală la locul de muncă, la firmele care-și permit. Asta trebuie să facă guvernul. Școli de turism. Că apar și private, e partea a doua”, susține Stoica. Deocamdată turismul românesc se mișcă după cum bate vântul. Eturia și incoming-ul Eturia nu face, deocamdată, incoming. Preferă să creeze pachete pentru destinații exotice sau de lux din afara țării. De ce? „Eu cochetez de ani buni cu ideea de a face incoming, dar avem probleme multe. Anul ăsta am mers prin țară, m-am pus în pielea turistului și am comparat cu țări din lumea a treia, Vietnam, Nicaragua. Au și ei probleme de infrastructură, dar nu ca noi. În schimb, serviciile sunt net superioare. Putem avea multe, oamenii ar investi. Rămâne necazul cu strategia care lipsește”, explică Stoica. Problema mea cea mai mare, dincolo de infrastructură, e garantarea calității serviciilor. Care trebuie nu doar să apară, ci și să se păstreze. „Mergi într-un loc, te simți bine, te mai duci anul următor și totul e schimbat. În rău. Se schimbă ceva, oameni, atitudini. Și astfel pierzi turiști”, arată Sorin Stoica. Dacă va intra pe imcoming, la Eturia va apărea o divizie separată, un business aparte, cu oamenii lui, cu parteneri pasionați. E nevoie de puțină determinare, de păstrarea personalului și de niște servicii de calitate. Evident, și de promovare. „Însă, sper că vom conștientiza ca țară potențialul pe care-l avem. Mă uit la SUA, au turiști cu duiumul, n-ar avea nevoie să investească. Și totuși o fac. Se cheltuie foarte mult pentru promovare acolo, au o strategie clară. La noi… Dar, am un plan pentru incoming, există și un draft de business plan pentru România. Rămâne teama mea față de atitudinea față de turist, iar asta e problemă de sus. Știți că peștele de la cap se împute. Trebuie păstrat un standard de calitate, nu putem lucra după ureche. Cred că asiaticii ar fi o țintă ideală. China, Singapore”, susține Sorin Stoica. Afacerile Eturia „Noi stăm bine, facem treabă bună și corectă. Am tot muncit de zece ani, iar în ultimii doi ani creștem exponențial. Acum suntem la dublu față de acum doi ani. Pe de altă parte și mediul e bun. E creștere economică, tot mai mulți oameni își doresc să vadă lumea”, descrie situația șeful Eturia. Agenția va ajunge ăsta la afaceri de 12-13 milioane de euro, cu 50% peste anul trecut. Destinațiile au devenit mai accesibile, mai ales ca zboruri, competiția naște prețuri mai reduse. Agenția caută continuu destinații noi, deși e greu să mai găsești ceva nou. Acum, de exemplu, trimite un grup în Uzbekistan, Kârgâsztan, e Africa, pe care o vând demult, și pregătesc alte destinații, precum Namibia, Botswana, există planuri și pentru Senegal. „Mai avem în Asia, Myanmar, Laos, Filipine, dar e mai greu acolo, cererea e mai redusă. În Pacific, Vanuatu, Papua, Mongolia în Asia. Din Africa îmi doresc Congo, vreau demult să ajung acolo”, zâmbește Stoica. Stoica spune că pachetele pe adventure încep să fie foarte căutate, la fel food&drinks, apar acei second time visitors, în China de exemplu oamenii se îndreaptă către zona rurală, la fel în India. Se dezvoltă și vacanțele wellness și croazierele. „Lucrăm pe SUA și Canada, am fost la un târg acolo, la Washington și am contractat vreo 60 de furnizori noi. Trasee cu motorhome, croaziere pe râu. O nebunie. Cred că în următorii doi-trei ani, SUA și Canada (mai ales că dispar vizele) vor fi foarte căutate”, spune Stoica. Compania a început, de ceva timp, să semneze contracte direct cu hotelurile din afara Europei ca să evite intermediarii. Una pentru preț, a doua pentru că noi nu prea figuram ca piață. Una dintre ambițiile lui Stoica a fost să arate că România există ca piață. „De obicei, ei primeau rapoarte din Germania, de la intermediari, iar turiștii români figurau ca venind din Germania”, explică Sorin Stoica. „Suntem 19-20 de milioane, nu se poate să nu existăm. Am început, acum, să fi băgați în seamă, avem 300 de hoteluri în portofoliu. Alt avantaj e relația directă. Discuți cu hotelierul, poți rezolva mai ușor problemele. Ar fi bine dacă ai noștri colegi ar cumpăra de la noi hotelurile, le dăm și fără comision, ca să putem arăta că și România e o piață”, arată Sorin Stoica. Cine sunt turiștii „Clientul nostru e oricine care vrea să descopere lumea. Evident, în general, au venituri peste medie. Oameni peste 30 de ani, am avut însă și clienți de 80 de ani, unul a fost cu noi în croazieră în Antartica pe vase cu regim aproape militar”, explică Stoica. În general, sunt oameni care consideră ca experiențele pentru suflet sunt mai importante decât banii. Se îmbogățesc din asta, sufletește. „Filonul nostru de clienți e reprezentat de oamenii care caută aventura, descoperirea”, conchide Sorin Stoica. Sursa: businesscover.ro

Sursa:

Newsletter Eturia

Aboneaza-te la newsletter si castiga automat un voucher in valoare de 50 euro!

Poti folosi voucher-ul la urmatoarea achizitie de peste 1.500 euro/pachet/persoana, efectuata in perioada 04.09.2023 - 04.11.2024, ora 17:00.

Prin apasarea butonului „Aboneaza-te”, sunteti de acord sa permiteti companiei ETURIA sa stocheze si sa proceseze adresa de mail pentru a va furniza continutul solicitat. Pentru mai multe informatii despre modul in care va prelucram datele, in scop de marketing si promovare va rugam sa consultati Termeni si Conditii de campanie.

Promotii si Oferte speciale
Plata online servicii Eturia

Alege sa platesti online, rapid si simplu, factura ta Eturia