Sorin Stoica: «Namibia, Honduras si Mongolia, pe lista destinatiilor pe care le promovam in 2016» Eturia

Sursa: Capital
Sorin Stoica: «Namibia, Honduras si Mongolia, pe lista destinatiilor pe care le promovam in 2016»
Inoveaza, exploreaza, cauta mereu acel ”ceva” care sa uimeasca piata. Sorin Stoica si-a construit un business in care cuvantul ”fericire” capata un nou sens: in cazul lui, chiar pare sa aiba un pret. Nu, nu mai incape niciun dubiu: exploratori sau nu, romanii pun bani deoparte pentru vacante scumpe si merg pana la capatul lumii pentru curiozitatile lor. Intr-un scurt dialog cu revista Capital, Sorin Stoica, presedinte si coproprietar al agentiei de turism Eturia, contureaza felul in care s-a schimbat comportamentul consumatorului de vacante scumpe, in ultimii ani, si puncteaza intentiile pe care le are pentru anul viitor. Capital: Care credeti ca este cea mai mare problema a turismului romanesc? Sorin Stoica: Marea problema a turismului romanesc este ca nu are ”un loc dedicat”. Nu exista un reprezentant din partea autoritatilor pe segmentul de turism, nu exista un minister dedicat, deci nu se vede interesul pentru acest domeniu. Turismul este strans legat de imaginea tarii noastre in afara, de perceptia investitorilor asupra tarii noastre si ne-ar putea aduce nenumarate beneficii. Acest lucru a fost punctat in fiecare an, pe mai multe voci, in mediul antreprenorial. Capital: Dar acum opt ani, cand ati inceput sa construiti Eturia, ce probleme erau? Sorin Stoica: Eturia este o afacere care a crescut in timp, care nu a sarit etape. In turism, nu poti sa ai o afacere sustenabila daca te gandesti strict la profit. As vorbi mai degraba despre avantaje, decat despre probleme. Iar cel mai mare avantaj, atunci cand incepi o afacere, este sa fii pasionat. Si da, pot spune ca sunt pasionat de acest domeniu, cunosc destinatiile si am intalnit parteneri de incredere. Trebuie sa le arati turistilor tai ca esti mai mult decat un simplu vanzator, sa le arati ca esti un vizionar si un consultant si, prin tine, ei pot avea o vacanta pe care ar fi dificil spre imposibil sa si-o construiasca singuri. Capital: Pornind de la aceasta idee, in cati ani credeti ca se va schimba perceptia turistului roman despre vacantele scumpe? Sorin Stoica: Perceptia despre vacantele de lux pentru turistii romani, la modul general, poate fi diferita fata de cea a agentiilor de turism care abordeaza aceasta nisa si a consumatorilor de vacante luxury. Piata pe care cautam sa o atingem cu acest segment de produse este una relativ mica: 5% din populatie. Iar profilul nu poate fi foarte clar definit din cauza evolutiei pietei de business din ultimii ani. Pe de alta parte, daca acum cativa ani destinatiile exotice erau accesibile - sau se credeau a fi accesibile - doar unui anumit segment al populatiei, acum putem vorbi despre destinatii in care grupurile de turisti sunt asteptate cu ghizi romani. Turistul roman, ca intreaga noastra societate, este intr-un proces continuu de maturizare, de cizelare si de rafinare a gusturilor. Capital: In aceasta perioada, pentru vacanta de iarna, care sunt destinatiile cele mai cautate? Sorin Stoica: Asemenea anilor trecuti, pentru petrecerea sarbatorilor de iarna, romanii prefera destinatiile calde, exotice, iar intr-un top al vanzarilor se afla Republica Dominicana, pentru peisaj, Maldive pentru casutele pe apa, Cuba pentru istorie si atmosfera caraibiana, Mexic pentru plaje si cultura maya si Thailanda pentru insulele exotice si wellness. In plus, toate aceste destinatii devin din ce in ce mai accesibile din punct de vedere financiar, mai ales ca resorturile si companiile aeriene au inceput sa promoveze oferte speciale, care sa cuprinda o gama mai larga de clienti. La celalalt pol sunt circuitele catre destinatii mai deosebite precum Statele Unite, Vietnam, Argentina, Brazilia, Australia, unde calatoresc cei care prefera sa ia contact cu localnicii, cu obiceiurile si cultura acestora. Capital: Anul viitor, veniti in piata cu destinatii noi? Sorin Stoica: In 2016, promovam atat destinatii precum Mongolia, Honduras, Venezuela, Namibia, Reunion, Barbados, cat si zone mai putin explorate precum Yunan in China, sudul Indiei, Sumatra in Indonezia, Chiapas in Mexic. Un nou trend pe piata din Romania sunt si vacantele din categoria ”Wellness & Spa”, iar aici nu ne referim la un simplu resort cu facilitati spa, ci la o abordare holistica, sub indrumarea unei echipe de experti in domeniu: practicieni Ayurveda, terapeuti cu experienta, nutritionisti, yoghini si specialisti din industria spa. Capital: Ati primit oferte sa vindeti Eturia? Sorin Stoica: Nu mi-a trecut niciodata prin minte ca as putea renunta la Eturia. Imi face placere sa ma implic, sa o dezvolt, sa inovez alaturi de intreaga echipa. Sursa: Capital

Newsletter Eturia

Aboneaza-te la newsletter si castiga automat un voucher in valoare de 50 euro!

Poti folosi voucher-ul la urmatoarea achizitie de peste 1.500 euro/pachet/persoana, efectuata in perioada 04.09.2023 - 04.11.2024, ora 17:00.

Prin apasarea butonului „Aboneaza-te”, sunteti de acord sa permiteti companiei ETURIA sa stocheze si sa proceseze adresa de mail pentru a va furniza continutul solicitat. Pentru mai multe informatii despre modul in care va prelucram datele, in scop de marketing si promovare va rugam sa consultati Termeni si Conditii de campanie.

Promotii si Oferte speciale
Plata online servicii Eturia

Alege sa platesti online, rapid si simplu, factura ta Eturia

 
Mii de vacante, 3 platforme diferite de rezervare. Orice ai alege, suntem aici pentru tine!