Zanzibar - incursiune in Insula Mirodeniilor Sorin Stoica

Sorin Stoica
Zanzibar - incursiune in Insula Mirodeniilor

Nu stiam prea multe despre Zanzibar inainte de a ajunge in Tanzania, aceasta tara africana situata in estul continentului.

Numele imi suna cunoscut si avea o rezonanta exotica atractiva, poate si de aceea am ales ca, dupa un fascinant safari, sa petrecem cateva zile la un resort de pe plajele despre care aflasem intre timp ca sunt celebre pentru nisipul alb, fin, umbrit de palmieri si scaldat de apele calde si calme ale Oceanului Indian.

Primul contact cu Zanzibar nu este incantator, chiar daca micul aeroport te intampina cu inscriptia „Smile, you are in Zanzibar”.

Aeroportul este mic, inghesuit, aglomerat si curatenia nu pare a fi cel mai bun prieten al angajatilor. De fapt, intreaga zona are ceva din specificul arab, insula fiind vreme indelungata sultanat si principalul targ pentru comertul cu sclavi din Africa.

Insa, cu putina rabdare, treci repede peste harmalaia si inghesuiala din zona si, pe masura ce te indepartezi de oras spre unul dintre resorturi, peisajul devine mult mai apropiat de ceea ce visasesi. Paleta coloristica este cea care iti mangaie privirea: imbinarea intre verdele bogat ce napadeste insula, plajele de un alb stralucitor, apele de un albastru incredibil si flori, multe flori cu colorit bogat. Resorturile sunt spectaculoase, ocupa suprafete mari cu gradini luxuriante si plaje generoase, cu servicii de inalta calitate si de o curatenie impecabila in deplin contrast cu prima senzatie pe care o ai la aeroport.

Pentru noi, Zanzibar nu a fost doar o destinatie unde sa lenevim la soare, caci ar fi fost pacat sa nu exploram aceasta insula care are atat de multe de oferit. Am facut o vizita in Stone Town, un oras ce pastreaza atat de multe influente arhitecturale, incat parca te simti ca intr-un turn Babel al arhitecturii. Se remarca decoratiunile arabe, portile indiene, Catedrala Anglicana in care vei gasi o cruce cioplita din lemnul copacului unde a fost ingropata inima lui David Livingstone sau Fortul lui Marco Polo, cu turnurile sale impunatoare ce domina privelistea. Stone Town, Orasul de Piatra, locul de nastere al celebrului Freddy Mercury, incita si impresioneaza deopotriva.

La fel cum este si croaziera la Prison Island, fosta insula - inchisoare care astazi iti ofera ca principala atractie testoasele gigant ce sunt foarte prietenoase mai ales daca le si hranesti cu iarba lor preferata. Cu siguranta, experienta cea mai interesanta a fost turul pe plantatia de mirodenii, Spice Tour. Este cu adevarat fascinant sa vezi toate aceste plante despre care ai auzit, ale caror frunze, fructe, radacini sau seminte le folosesti, dar nu stii de unde vin si nici cum arata in natura: vanilia, scortisoara, cuisoarele sau piperul verde sunt doar cateva dintre condimentele pe care le vezi aici in starea lor naturala. Sa nu mai vorbim despre supriza pe care am avut-o sa vad cat de multe le ofera natura acestor oameni: de la arborele de sapun la arborele de ruj sau iarba de lamaie. Asta ca sa vorbim doar despre cele mai exotice si mai putin cunoscute dintre ele!

Cu siguranta, nu am fi putut rata un safari blue, o croaziera la insulele din imprejurimi cu o barca traditionala, fie si pentru experienta inedita de a vedea diferenta de adancime a oceanului la flux si reflux. Dimineata, am mers aproape 500 de metri prin marea joasa pentru a ne imbarca, iar seara. la intoarcere, am debarcat direct pe mal , apa crescand intre timp cu 10 metri. Si bineinteles ca am explorat si lumea subacvatica, o croaziera la snorkeling fiind una dintre experientele pe care nu ar trebui sa le ratezi in aceasta vacanta.

Zanzibar ramane o destinatie de plaja cu adevarat exotica. Pentru ca resorturi de lux gasesti in toata lumea, dar aceasta aroma de mirodenii si coloritul bogat al insulei sunt ingrediente unice care te fac sa te simti intr-o lume exotica, in toata puterea expresiei. In fond, nu ai calatorit mii de kilometri si ai platit o suma importanta ca sa te simti ca in Europa. Ei bine, in Zanzibar, m-am simtit cu adevarat intr-o alta lume, o lume pe care mi-am dorit sa o vad de cand eram copil si citeam romane de aventuri: Africa, taramul care iti cutremura simturile si iti face pulsul sa creasca. O sa ma intorc in Zanzibar, imi e dor deja de aroma mirodeniilor!