Seychelles - un punctulet in Oceanul Indian Sabrina Stasencu

Sabrina Stasencu
Seychelles - un punctulet in Oceanul Indian

Intreaga calatorie a fost o aventura unica, alaturi de oameni minunati, entuziasti si dornici sa afle cat mai multe despre cea mai mica tara a Africii, Seychelles. Ne-am imprietenit inca de pe aeroportul din Bucuresti, iar zilele ce au urmat au fost vesele si informale.

Privelistea dinaintea aterizarii in Seychelles a fost o anticipare placuta a ceea ce aveam sa intalnim odata ce puneam piciorul pe insula principala, Mahe: insulite inconjurate de ape turcoaz, vegetatie luxurianta si oceanul infinit, care straluceste in bataia soarelui.

Unul dintre primele lucruri de care m-am lovit cand am iesit din avion a fost umiditatea foarte mare, de 80%, insa m-am adaptat repede. Am stat primele trei nopti pe Mahe, timp in care am vizitat hoteluri precum Constance Ephelia, Four Seasons, Savoy sau Double Tree by Hilton Allamanda. Mi-au atras atentia in mod deosebit Constance Ephelia, un resort extraordinar pentru familii cu copii si Four Seasons, care este de departe unul dintre cele mai bune hoteluri de lux din Seychelles, foarte potrivit pentru honeymoon, cu privelisti ce iti taie respiratia si cu servicii de top.

Cutreierand insula, am aflat ca nu faci mai mult de o ora de la un capat la altul si ca nordul (zona Beau Vallon) este cea mai animata parte, in timp ce sudul insulei se bucura de locuri mai salbatice, cu plaje linistite si mai goale.

Un lucru important pe care l-am invatat chiar in primele zile de la ghidul nostru a fost faptul ca sudul si sud-estul sunt afectate in lunile iunie-septembrie de musonul de sud-est, un vant uscat, puternic, care provoaca valuri maricele si preschimba apele calme intalnite tot restul anului, atat de recunoscute si admirate in Seychelles, in ape agitate si involburate. In aceasta perioada, poti alege partea de nord fara probleme. Aprilie este luna ideala pentru snorkeling si scufundari, luna de tranzitie intre sezonul ploios si cel uscat, atunci cand oceanul ofera cele mai spectaculoase privelisti atat in adancurile lui, cat si la suprafata.

Intre vizitele la resorturi, am aflat lucruri interesante de la ghidul care ne-a insotit. Pe langa vreme, ne-a povestit despre industriile importante locale - pescuitul si turismul, despre istoria insulei si despre asemanarile dintre limba creola si franceza (de exemplu, in franceza este „bonjour”, iar in creola „bonzur”). Seychelles a fost descoperita de francezi in anul 1742, iar sclavii africani adusi ulterior pe insula au reinterpretat si preluat gresit franceza, dand nastere limbii creole, una dintre cele trei limbi oficiale actuale (engleza, franceza si creola).

A doua zi, am zburat cu compania interna Air Seychelles spre insula Praslin, zbor care a durat 15 minute, oferindu-ne din nou privelisti deosebite asupra insulelor scaldate in apele oceanului. Praslin este a doua insula ca marime dupa Mahe, un loc foarte cochet, cu case coloniale bine ingrijite si cu plaje intinse (Anse Lazio) sau plaje ascunse, precum Anse Marron.

Am petrecut doua nopti pe Praslin, vizitand hotelurile Constance Lemuria sau Raffles - un resort de lux, cu vedere spre insula Curieuse. Tot aici, am vizitat Rezervatia Naturala Vallée de Mai, o padure de palmieri care a ramas in mare parte neschimbata inca din timpuri preistorice. Este o incantare sa te plimbi in parcul racoros la amiaza, ascultand povesti despre toate soiurile de plante si animale ce populeaza zona si admirand grija mai mult decat evidenta a localnicilor pentru conservarea naturii inconjuratoare.

Vedeta” rezervatiei naturale este specia endemica coco de mer, specie protejata de lege si inconjurata de multe mituri si legende.

Tot de pe Praslin, am ajuns foarte usor cu un catamaran de mare viteza (20 de minute) pe renumita insula La Digue. Aceasta insula idilica nu este de ratat sub nicio forma odata ajunsi in Seychelles: intima si primitoare, insula cu doar 3500 de locuitori mi-a prezentat una dintre cele mai frumoase plaje din lume, Anse Source D’Argent. Plaja, strajuita de roci de granit, este un colt de rai unde te simti stapanul lumii. De un dramatism aparte, Anse Source D’Argent te indeamna sa te arunci pe nisip si sa iti doresti sa nu mai pleci vreodata de acolo. Pe langa plaje incantatoare, insula La Digue m-a fermecat prin naturaletea ei, calmul deosebit si prin magnetismul desavarsit, dandu-mi impresia ca timpul sta in loc pentru mine. Exista aici cateva terase pe malul oceanului cu fructe de mare incredibil de bune, una dintre ele fiind Fish Trap, unde am mancat cel mai bun calamar la gratar.

Intorsi pe Mahe, de data aceasta cu catamaranul (o ora), am mai poposit inca doua nopti la Le Meridien Fisherman’s Cove, hotel de cinci stele aflat in cea mai animata zona de pe insula, Beau Vallon. Desi destul de vechi, hotelul are un farmec aparte, este intim si foarte primitor. Plaja intinsa si pontonul romantic fac din acest hotel unul potrivit pentru cupluri cu buget mediu.

In ultimele zile ramase, am avut ocazia sa vizitam capitala Victoria cu mini Big Ben-ul sau - simbol al orasului -, o piata locala cu peste, fructe exotice si condimente si insula artificiala Eden Island. Eden este exact ceea ce sugereaza si numele: un colt de rai al oamenilor bogati, cu iahturi sau barci private, cu apartamente luxoase si cu un port extrem de cochet. Merita sa vii sa te bucuri aici de o cina romantica la lumina lunii, pe malul portului impanzit de iahturi care mai de care mai sofisticate. Ultimele doua zile pe Mahe au fost cu atat mai extraordinare cu cat stiam ca se apropie intoarcerea in tara si incercam sa ma bucur de fiecare gura de aer, de fiecare atingere a oceanului si de fiecare apus dramatic.

Apusul in Oceanul Indian a fost unul dintre cele mai frumoase spectacole ce mi-a fost dat sa vad pana acum: soarele picta cerul in nuante ireale de rosu, portocaliu si mov, se ascundea dupa orizont in timp ce lasa acea fasie de sclipiri jucause pe suprafata oceanului, parca incercand sa ajunga la mine si sa ma faca atenta la prestatia sa. In acele momente nu ma gandeam la nimic, ci doar simteam o bucurie desavarsita si un sentiment de liniste pe care doar sunetul valurilor la apus ti-o poate oferi.

Dupa aceasta experienta exotica, pot spune ca am reusit sa iau cu mine o parte din tot ceea ce inseamna Seychelles: calm, liniste, o lume cu un ritm aparte, o insula care te invata ca simplitatea traiului aduce cu sine fericire, o insula cu oameni primitori, senini, un punctulet in Oceanul Indian care mi-a reconfirmat faptul ca voi fi etern indragostita de mare.