Singapore, Orasul Leu Simona

Simona
Singapore, Orasul Leu

Singapore este una din cele mai organizate si fascinante metropole din cate am vazut. Totul poate fi descris la superlativ cand este vorba de aceasta tara.

Totul poate fi descris la superlativ cand este vorba de aceasta tara. Spatiile verzi se combina perfect cu tehnologia moderna, facand din Singapore o destinatie de top pentru turisti. Totodata este unul din cele mai curate orase din lume: nu ai voie sa arunci gunoi pe strada (amenzile sunt foarte mari), nu vezi vanzatori ambulanti, caini sau pisici hoinarind pe strazi. Singapore sau „Orasul Leilor“ este de fapt un oras-stat alcatuit dintr-o insula mai mare si alte 54 mici.

Singapore are cinci milioane de locuitori, dar este un oras aglomerat, deoarece suprafata nu este foarte mare. De aici, si pretul exorbitant al locuintelor, un apartament in oras putand depasi milionul de dolari. Orasul este unul dintre cele mai puternice centre financiar-comerciale ale lumii. Totul s-a realizat prin munca, organizare si strategie. O mare parte din oras este construita artificial, de mana omului.

Orasul are multe atractii turistice si poti vedea o mare parte din ele prin turul de oras organizat, cu ghid vorbitor de limba engleza, dar o poti lua si la pas. Mai exista si metrou, si nu unul oarecare, ci un metrou ultra-performant, capabil sa asigure transportul rapid si ieftin catre toate zonele. Varianta taxiului este destul de costisitoare, deoarece Singapore este un oras scump, chiar foarte scump. Salariul minim este de 1.800 de dolari, cel mediu de 4.000 de dolari.

Astazi, Singapore se mandreste cu universitatile, bibliotecile si cladirile cu 65 de etaje, atingand aproape 280 de metri. Un farmec aparte sunt si cartierele care au pastrat particularitatile specifice zonei de unde veneau imigrantii: cartierul chinezesc sau indian.

Remarcabile sunt si numeroasele muzee din oras si cheiurile, unde siruri intregi de cladiri au fost salvate in ultima clipa de la demolare, fiind transformate in restaurante si baruri. Orasul este plin de miresme si farmec, paradele traditionale oferindu-i un plus de culoare.

Am inceput turul de oras cu Centrul Civic, unde am vazut Padang, terenul unde se afla Clubul de Cricket, vechea cladire istorica a Curtii Supreme de Justitie si Primaria.

Urmatoarea oprire a fost la Parcul Merlion, unde am admirat o priveliste deosebita asupra Golfului Marina si am avut oportunitatea de a face o poza cu Merlion, renumita emblema a orasului, o creatura mitologica, pe jumatate leu si jumatate peste. Turul a continuat cu Tempul Thian Hock Keng, unul dintre cele mai vechi temple buddhist-taoiste de pe insula. Templul principal este dedicat lui Matsu, Zeita Tao, protectoare a marilor si pescarilor, iar templul secundar, situat mai in spate, este dedicat lui Kuan Yin, zeitatea buddhista a indurarii. De aici, am mers prin Chinatown si am vizitat un Centru de arta mestesugareasca. Cartierul chinezesc este plin de turnuri in forma de statui si ornamente reprezentand dragoni.

In cartierul indian, cu magazine cu doua sau trei etaje, dintre care unul este folosit ca locuinta, exista Templul hindus Sri Mariammau cu turnul in cinci trepte si fatada decorata cu frize, reprezentand animale si zeitati. Musulmanii din cartierul arab si-au restaurat de curand Moscheea Sultanului, inaltata in stil asemanator celui maur.

Apoi am vizitat Gradina de Orhidee, din cadrul Gradinii Botanice din Singapore, care se mandreste cu peste 60.000 de orhidee, din peste 400 de specii si cu peste 2.000 de hibrizi.

In alta zi, am vizitat cel mai mare Parc de distractii din Asia, cu un numar de atractii mai mare decat Universal Studios Hollywood, situat pe insula Sentosa. Aici am ajuns dupa o scurta calatorie cu telecabina de la muntele Faber.

Am facut o plimbare in luxuriantul Parc al Fluturilor, o rezervatie in aer liber, unde am putut admira numeroase specii de fluturi, care zburau in jurul meu.

In Regatul Insectelor, am gasit peste 3.000 de specii de insecte, dintre cele mai frumoase si mai rare din lume, incluzand o incapere care straluceste cu lumina a peste 5.000 de licurici. Apoi am ajuns la cel mai mare acvariu cu pesti tropicali din Asia, construit sub apa si gazduind peste 2.500 de specii marine, pe care le-am admirat inotand in jurul vizitatorilor.

La final, am vizionat Magical Sentosa Show, unicul spectacol din lume ce se desfasoara in permanenta in apa si care va poarta intr-o lume fantastica, animata cu efecte speciale deosebite. Cu o recuzita de peste doua milioane de euro, care combina efectele magnifice ale laserelor cu elemente grafice computerizate, cu jeturi de apa si flacari, acest spectacol va ofera extravaganta vizuala a unei experiente de neuitat.

Seara, tarziu, nu am putut rata un night safari. Turul a inceput in jurul orei 22:00. M-am urcat intr-un trenulet pentru un traseu in padurea care adaposteste mai mult de 2.500 de animale si pasari. Durata este de aproximativ o ora. Pe langa excursia cu trenul, se poate opta si pentru plimbarea pe jos: exista trei carari special amenajate unde se pot vedea de aproape animale precum tigrul, leul, rinocer, elefanti, caprioare, girafe, bizoni si multe altele. Din pacate, distanta era foarte mare astfel ca am optat doar pentru trei dintre ele.

Chiar daca timpul a fost scurt, nu am omis o calatorie cu Singapore Flyer, roata de observatie gigant, cea mai inalta din lume cu o inaltime de 165 de metri si implicit cel mai ambitios proiect din Marina Bay. Cele 28 capsule-cabina sunt de marimea unui autobuz. Fiecare are capacitatea de 28 de persoane. Roata poate plimba nu mai putin de 785 de persoane odata.

Singapore are o viata de noapte foarte intensa, cu multe cluburi si restaurante deschise pana dimineata. Zouk este un club gazduit de un depozit vechi industrial si vi-l recomand cu incredere. Unul din ghizii pe care i-am avut mi-a zis la inceputul calatoriei prin Singapore ca ei au ceva ce noi europenii nu avem: siguranta de a umbla pe strazi chiar si la ore tarzii si chiar neinsotiti, lucru care este intru-totul adevarat.

Singapore este un oras care m-a impresionat inca din primele clipe (am uitat sa mentionez ca aeroportul Changi este unul remarcabil din punct de vedere al curateniei si al organizarii – cred ca am iesit din aeroport in maximum 15 minute, timp in care am facut formalitatile de intrare in tara) si de care nu te poti satura in doar trei zile, astfel ca am ramas cu dorinta de a-l revedea in viitor.