Kenya - intre cele doua Tsavo Cristina Paduraru

Cristina Paduraru
Kenya - intre cele doua Tsavo

In martie 2021 am plecat pentru a doua oara in Kenya, de data aceasta pe un alt traseu si in alte parcuri. Pot spune acum ca am vizitat cele mai importante zone ale tarii si ca am trait experiente diferite in fiecare din ele. Asa cum m-am asteptat, Kenya s-a ridicat asteptarilor mele si a doua oara si m-a uimit din nou.

Am aterizat in Mombasa la 30°C, cu umiditate ridicata, moment in care am zambit pentru ca imi era dor, dupa un an in care nu mai calatorisem deloc, sa simt acel val de caldura si acel miros de tara straina. Dupa toate formalitatile (control pasapoarte, control teste PCR, viza, QR code), ne-am intalnit cu ghizii nostri si am plecat cu jeepurile direct catre Tsavo Vest. Drumul a fost destul de lung, dar eram cu totii fericiti si nerabdatori sa vedem ce ne poate oferi aceasta tara.

Primul contact cu animalele a fost cand ne-am oprit sa luam masa de pranz la un lodge situat in Tsavo Est, parc renumit pentru pamantul rosiatic, dar si pentru “elefantul rosu” - evident denumit asa deoarece elefantii, pentru a se proteja de caldura si soare, isi arunca cu trompa pamant pe spate, prin urmare toti elefantii au o tenta rosiatica. Acest lodge are un ochi de apa unde se aduna animalele asa ca, pe langa elefanti, am vazut zebre, bivoli, antilope, facoceri.

Tsavo Vest se intinde pe o suprafata impresionanta de 9.065 km² si animalele sunt destul de imprastiate, dar am reusit sa vedem totusi cateva girafe. Seara, dupa lasarea intunericului, la cazarea noastra, Kilaguni Serena Safari Lodge, au inceput sa se auda tot felul de sunete interesante care te fac sa realizezi ca intr-adevar esti in mijlocul salbaticiei. A doua zi dimineata ne-am trezit cu o priveliste superba asupra savanei, iar cei care au fost intr-adevar matinali si s-au trezit la ora 6 au avut norocul sa vada un leopard foarte aproape de lodge.

Ne-am continuat drumul catre Amboseli, parc renumit pentru populatia numeroasa de elefanti, dar si pentru vestitul munte Kilimanjaro. Acesta este vizibil din Amboseli, chiar daca el se afla in Tanzania, deoarece parcul este chiar langa granita. Am intrat in parc in jurul orei 12 si ne-a uimit abundenta de animale pe care le-am vazut in drum spre lodge-ul nostru: antilope gnu, elefanti, zebre, flamingo.

In Amboseli am avut ocazia sa stam la un lodge mai deosebit, un lodge cu corturi. Dar nu orice fel de corturi, ci unele luxury, spatioase, cu absolut toate facilitatile necesare, inclusiv cu baie complet utilata. Corturile sunt amplasate intr-o gradina imensa, cu terasa proprie pe care uneori mai vin antilopele dik-dik, cea mai mica specie de antilopa si poate cea mai fricoasa pentru ca la cea mai mica miscare fuge sa se ascunda in vegetatia densa. Restaurantul, receptia si barul erau amplasate pe un deal cu o priveliste superba catre Amboseli si catre Kilimanjaro care, din pacate, a ramas in nori cat am stat noi acolo, cu exceptia ultimei zile.

Dupa masa am plecat in safari in parc. Inca nu vazusem felinele de cand ajunsesem in Kenya si am avut noroc sa vedem un leu foarte aproape de drum. A fost impresionant mai ales cand a ridicat privirea spre noi. Simti ca ingheti instantaneu, chiar daca te afli in siguranta in jeep si stii ca nu iti poate face rau. Am simtit ca ma trec fiorii. Abia vanase si era foarte lenes, a mai ridicat privirea catre noi de cateva ori apoi s-a tolanit si cred ca a adormit.

Soarele incepea sa apuna si acea lumina calda facea ca peisajul sa se modifice incet, parca eram in alt parc decat cel pe care il vazusem inainte. Kili, asa cum ii spun localnicii muntelui Kilimanjaro, era inca in nori, asa ca am plecat spre lodge unde ne astepta o cina gourmet cu preparate locale. Mancarea in Kenya este extraordinara, cu influente indiene dar nu atat de picanta.

Experienta de a dormi intr-un cort in savana este deosebita. Pe de o parte mi-as fi dorit sa aud noaptea sunetele savanei, pe de alta parte daca le-as fi auzit stiu ca nu as fi putut dormi deloc. Asa ca m-am bucurat in final ca lodge-ul este ingradit si ca animalele mari nu pot ajunge foarte aproape. Chiar si asa, am adormit tarziu pentru ca am vrut sa ma bucur de aceasta experienta.

Dimineata ne-am trezit foarte devreme pentru un nou safari si am plecat la ora 6 de la lodge cu jeepurile noastre in cautarea felinelor. Am gasit o leoaica lenesa langa drum si am admirat-o o vreme, apoi ne-am plimbat prin parc in timp ce soferii nostri ne spuneau lucruri interesante despre animale.

Amboseli este renumit pentru elefanti. Am vazut foarte multi, in turme mari, cu pui de toate varstele si a fost impresionant sa ii vedem atat de aproape de noi. Pe langa elefanti, am vazut si hiene, antilope, multe zebre, hipopotami si flamingo. Ne-am intors la lodge sa luam micul dejun apoi ne-am relaxat pana dupa-amiaza cand am plecat iar in safari. Am avut parte de putina adrenalina cand soferii nostri au oprit langa un deal si ne-au lasat sa coboram din jeepuri ca sa urcam pana la punctul de belvedere. De aici se vede tot parcul si, pentru ca era deja seara, am avut parte de un apus spectaculos.

Urmatoarea zi am plecat din Amboseli spre Tsavo Est si, chiar de dimineata, Kilimanjaro a iesit din nori si ne-a oferit cea mai frumoasa priveliste. Am parasit parcul cu muntele la orizont si cu animalele care pasteau linistite.

In Tsavo Est am ajuns dupa-amiaza si chiar de la intrarea in parc ne-am dat seama de frumusetea lui. In timpul safariului am vazut foarte multi elefanti, girafe, antilope, dar si cateva leoaice cu pui. Nu cred ca m-as putea satura vreodata de experienta unui safari, de bucuria pe care o simti atunci cand vezi cate un animal, de libertatea pe care o simti cand esti acolo, prezent in acel moment. Este extraordinar si este o experienta care trebuie traita macar o data in viata.

Vacanta noastra s-a incheiat cu cateva zile la plaja in Diani Beach, zona vestita pentru plajele cu nisip alb si marea turcoaz. Pentru ca aceasta calatorie a fost in martie, cand Kenya inca era inchisa pentru majoritatea turistilor, la hotelul nostru am fost doar noi si inca 2-3 cupluri, astfel ca ne-am putut bucura de liniste, de plaja libera doar pentru noi.

Din Diani Beach se pot face cateva excursii optionale si noi am ales sa vizitam Mombasa. Am fost mai intai la un centru de sculputura in lemn unde am vazut acest mestesug vechi de zeci de ani, am trecut apoi prin centru si prin zona veche a orasului, am luat masa la un restaurant situat pe malul unui canal cu vedere spre port si am vizitat fortul. A fost o zi plina dar foarte frumoasa, am vazut cum traiesc oamenii de acolo si cum este viata lor de zi cu zi.

Mi-a ramas in suflet Kenya, cu absolut tot ce are de oferit si sper sa revin aici.