10 sugestii de depasire a crizei prin reinventare personala Eturia

Sursa: Biz
10 sugestii de depasire a crizei prin reinventare personala
A depasi momentul crizei economice este o chestiune ce depinde de perceptia fiecaruia. Pentru unii poate insemna noi oportunitati. Pentru altii poate insemna doar speranta ca vor putea supravietui pana la ivirea unor vremuri ceva mai bune. Exista insa si o alta cale – poate cea mai benefica pe termen lung. Reinventarea. Iata 10 opinii ale unor specialisti si manageri, sugestii de a investi in tine si a te adapta situatiei actuale: Atitudinea castigatoare: curaj si inspiratie. “Pentru a iesi cu bine din criza, calitatile care trebuie si te defineasca sunt energie, fairplay, echilibru, stoicism. A iesi cu bine din criza este o chestiune relativa si de multe ori personala. Depinde pe cine intrebi. Pentru un businessman, atitudinea castigatoare presupune curaj si inspiratie. In plus, pentru a iesi din aceasta criza cred ca avem nevoie si de un oarecare respect pentru necazul altora. Sa investesti in tine astazi inseamna sa nu uiti ca mai exista si altceva decat criza economica si sa nu-ti omori pasiunile. Indiferent de modul in care investesti in tine – profesional sau personal – sa faci asta presupune deja actiune, decizie, munca. Din punct de vedere antreprenorial, criza este o oportunitate de invatare iesita din comun. Ca profesionist, cred ca trebuie sa ai initiativa si sa actionezi. Ca investitor pe cont propriu, mai bine stai linistit pana cand intelegi exact ce se intampla. Cat despre succes, redefinirea acestuia acum se face in functie de cat de aproape ramai de ceea ce crezi ca vrei sa fii ca om, atat in viata profesionala cat si in cea personala.” TIBERIU MOISA, DIRECTOR EXECUTIV, BANCA TRANSILVANIA Gandeste inovator! “Oamenii din generatia actuala de manageri si antreprenori nu au avut posibilitatea si oportunitatea de a traversa o criza. Dupa cate vedem pana acum, consider ca o structura de cunostinte solida, valori personale si de afaceri ferme si clare, precum si un anumit grad de indrazneala constituie amestecul necesar pentru a parcurge aceasta perioada. Cred ca prioritatile fiecaruia se leaga strans de valorile pe care le apara. In ceea ce ma priveste, prefer caile pe care le cunosc deja si imi mentin prioritatile stabilite: devenire continua, o familie armonioasa si cultivarea curajului in afaceri. Investitia majora care trebuie facuta este in capacitatea de a gandi inovator si in cultivarea curajului de a continua sa faci lucruri, decat sa meditezi la idei si a nu implementa niciuna. Investitia in sine este similara cu vizita regulata la medic: ai nevoie de ea in fiecare an, indiferent cat de bine te simti, iar urmarile ei sunt benefice si te sustin pentru anul urmator. Capacitatea de a intelege ca nu poti avea toate raspunsurile si indrazneala de a le cauta, aceste lucruri deosebesc un un om de afaceri de succes de unul mediocru.” VALERIU NISTOR, MANAGING PARTNER, SOAR MANAGEMENT SI INVESTITII >> Atitudine realista fata de criza “In mod normal, intr-o situatie de criza, oamenii de afaceri ar trebui sa se mobilizeze mai mult, sa munceasca mai mult si astfel sa incline mai mult balanta work - life catre prima optiune. Am constatat insa, atat la mine cat si la alti oameni de afaceri, ca in ultima perioada, multi dintre noi am inceput sa acordam mai multa atentie vietii private. Este probabil o repliere la un nivel instinctiv catre viata personala, in momentul in care vezi ca sunt forte si imprejurari economice pe care nu ai cum sa le controlezi. In viata personala, orice investitie este buna, dar mai ales cele pe termen lung ar putea fi prioritizate acum. Iar modalitati de realizare concreta a acestei investitii sunt multe, unele dintre ele destul de prozaice: sa mai citesti o carte, sa mai mergi la un spectacol, sa faci o calatorie relaxanta, sa te intalnesti mai des cu prietenii, sa faci mai multa miscare, sa mananci si sa traiesti mai sanatos.” MARIUS GHENEA, PRESEDINTE PC FUN >> Incredere in fortele proprii “Sunt tentata sa afirm ca pentru a trece cu bine criza trebuie sa ai “rabdare si tutun”… Dar ar insemna sa iau in gluma o situatie serioasa. Practic, atitudinea de invingator este cheia. Asta inseamna incredere in fortele proprii, inseamna sa nu te opresti niciodata din invatat, sa nu-ti plangi de mila, ci sa cauti cu incapatanare solutii. Si mai inseamna sa nu-ti fie frica de munca, chiar daca in astfel de vremuri, e nevoie de mai multa decat pana acum. A investi in tine azi inseamna sa te tii permanent la curent cu tot ce e nou si sa nu te opresti niciodata din invatat. Inseamna sa nu uiti sa-ti acorzi mici ragazuri de bucurie si rasfat, inseamna sa muncesti cu ambitie si daruire dar nu “pana cazi jos”, pentru ca va mai fi nevoie s-o iei de la capat si maine. Realist vorbind, investitia in sine nu e “solutia salvarii” din criza, dar este cu siguranta una dintre mirodeniile de pret ale acestui nou fel de mancare pe care invatam sa-l preparam.” IOANA MANEA, MANAGING PARTNER & CREATIVE STRATEGY DIRECTOR, LOCO BRANDING & COMMUNICATION >> Echilibrul este totul “Interdependenta intre latura personala si cea profesionala este totala. Nu poti investi intr-una fara a o imbunatati si pe cealalta. In perioade de criza este important sa ne pastram increderea in sine. Acum, mai mult ca niciodata, este ne cesar sa ne diferentiem fata de colegi si concurenti pentru a ne asigura nu numai pozitia actuala in companie, ci poten tialul unei promovari imediat ce va aparea oportunitatea. Ford spunea in anii ’30: “Cei care nu investesc in publicitate pentru a salva bani sunt ca si cei care opresc ceasul pentru a opri timpul”. Daca transpunem vorbele acestea la nivel de individ, intelegem de ce este important sa investim constant in noi si in dezvoltarea noastra. Nivelul de cunostinte si experientele acumulate prin participari la seminarii si conferinte mi se pare important, ca si interactiunea cu colegi din aceeasi bransa sau din branse diferite. Relatiile facute in afara biroului pot aduce beneficii nebanuite.” MIHAELA BERCIU, CONSULTANT DE IMAGINE >> Investind in tine, evoluezi “Atunci cand iubesti ceea ce faci, cu siguranta gasesti timp si energie, iar acest lucru se aplica ambelor, atat vietii personale, cat si in business. Criza a schimbat modul de abordare a unui business si ritmul mediului de afaceri, insa nu pot afirma ca a schimbat prioritatile. A adus ceva mai multa adrenalina, iar pentru o persoana activa o astfel de doza are avantajul de a te mentine in forma. Capacitatea de adaptare, echilibrul si obiectivitatea in abordarea problemelor reprezinta trasaturi esentiale si competente decisive in gestionarea unor situatii iesite din comun, cum este si contextul economic actual. Cand ai puterea de a intelege fenomenele, de a gasi parghiile eficiente pe care le poti folosi, de a evalua corect riscurile si, de ce nu, oportunitatile, atunci vei putea percepe criza ca pe o alta stare de fapt a unei piete. Cred ca investitia in tine te ajuta sa evoluezi, te obliga sa pastrezi contactul cu realitatea, cu tot ce este nou si iti aduce mai multa maturitate.” MONICA IAVORSKI, DIRECTOR GENERAL LA ARCTIC >> Curaj la patrat “Daca pentru a fi in afaceri iti trebuie mult curaj, in special in perioade economice tulburi iti trebuie o doza dubla de curaj. Accentul pe dezvoltare si restructurare sunt elementele care definesc atitudinea castigatoare a unui om de afaceri in fata crizei. In niciun caz nu trebuie sa se produca o incremenire in proiect care este foarte comoda si a fost practicata cu succes in anii anteriori. Daca pana acum se vorbea de iluzii, abia de acum inainte se vorbeste de adevaratul succes. Un om de afaceri de succes se deosebeste de unul mediocru prin faptul ca nu merge pe acelasi drum cu ceilalti. Gaseste mereu noi oportunitati. Dar nu se stie daca a mers bine decat dupa ce a trecut destul de mult timp… astfel ca un om de succes la fel ca si un artist de succes nu poate fi copiat.” RADU IOAN TUDORACHE, ADMINISTRATOR MONTERO >> Capacitate de adaptare “Un om de afaceri, in aceasta perioada critica, trebuie sa aiba capacitatea de a se adapta rapid schimbarilor din piata in care activeaza, trebuie sa identifice oportunitatile si sa actioneze in forta pentru a castiga cota de piata. In acelasi timp trebuie sa fie agresiv in piata in sensul in care trebuie sa poata aduce rapid produse si servicii care sa se potriveasca cererii, care a suferit modificari fundamentale din 2008 pana acum. Criza nu a schimbat prioritatile, singurul lucru care l-a modificat este timpul pe care fiecare trebuie sa si-l petreaca la job. Asta inseamna mai putin timp liber si mai mult timp petrecut la job. Sa investesti in tine acum inseamna sa studiezi foarte mult in domeniul in care activezi, sa gasesti modele de succes, sa vezi ce se intampla in alte tari si sa incerci sa inovezi pentru a face diferenta intre jucatori. Criza aceasta inseamna provocare, este o piatra de incercare greu de suportat pentru orice antreprenor.” SORIN STOICA, CEO, ETURIA – AGENTIE DE TURISM “TAILOR MADE” >> Sa fii mai bun “Fiecare individ este unic, cu nevoi diferite si cu optiuni personale diferite. Investitia in propria persoana se fundamenteaza pe analiza nevoilor si se implementeaza pe baza optiunilor personale. De exemplu, o persoana poate avea nevoie in aceasta perioada de cunoasterea mai buna a mecanismelor financiare si, in acelasi timp, de abilitati de comunicare mai dezvoltate. Timpul este limitat, ca atare va exista o optiune pentru una dintre cele doua directii. De asemenea, forma de invatare poate diferi: unii pot opta pentru lectura unor cursuri, altii pentru participarea la cursuri etc. Dezvoltarea personala, evolutia catre o persoana mai buna, mai pregatita, mai avizata, mai inteleapta sau mai deschisa, este un proiect zilnic, cu sau fara criza. Dar reperele personale, jaloanele fiecaruia ar trebui sa fie mult mai solide si nu o umplutura de urgenta, pentru ca este criza. Atentia acordata dezvoltarii personale iti ofera instrumentele de a te evalua mai corect, iar rezultatul poate fi cresterea increderii in sine. Cu sau fara criza, sensul fiecarui individ este acela de a deveni o persoana mai buna.” CRENGUTA ROSU, MANAGING PARTNER, DC COMMUNICATION >> NU capitularii “Esti un castigator al acestei crize daca nu capitulezi, daca incerci sa gasesti solutii, daca reusesti sa gasesti noi oportunitati sa te dezvolti. Sa investesti in tine acum inseamna pe de-o parte sa stii sa gasesti locul si oamenii care sa-ti ofere linistea mentala si spirituala, iar pe de alta parte sa cauti solutii pentru a-ti pastra afacerea pe linia de plutire. Cum poti gasi solutii? Citind mult, urmarind piata in care activezi, urma rind miscarile Occidentului si identificand noi oportunitati de business. Piata din Romania avea nevoie sa se aseze pe te me lii solide. Castigul acestui moment de ra gaz indus de criza este ca avem timp sa asezam toate lucrurile la locul lor, sa stabilim prioritati, sa excludem excesele din organizatii, lucruri imposibil de facut in “boom economic”.” ION TURCU, GENERAL MANAGER, BRESSAN

Newsletter Eturia

Aboneaza-te la newsletter si castiga automat un voucher in valoare de 50 euro!

Poti folosi voucher-ul la urmatoarea achizitie de peste 1.500 euro/pachet/persoana, efectuata in perioada 04.09.2023 - 04.11.2024, ora 17:00.

Prin apasarea butonului „Aboneaza-te”, sunteti de acord sa permiteti companiei ETURIA sa stocheze si sa proceseze adresa de mail pentru a va furniza continutul solicitat. Pentru mai multe informatii despre modul in care va prelucram datele, in scop de marketing si promovare va rugam sa consultati Termeni si Conditii de campanie.

Promotii si Oferte speciale
Plata online servicii Eturia

Alege sa platesti online, rapid si simplu, factura ta Eturia

 
Mii de vacante, 3 platforme diferite de rezervare. Orice ai alege, suntem aici pentru tine!