SORIN STOICA, ETURIA:"Viitorul in turism consta in imbinarea inteligentei umane cu cea artificiala" Eturia

Sursa: bursa.ro
SORIN STOICA, ETURIA:"Viitorul in turism consta in imbinarea inteligentei umane cu cea artificiala"
Eturia a lansat concepte noi de calatorie - Share A Trip si Single Traveller. Agentia investeste 200.000 de euro in retehnologizare. SUA, Japonia, Maldive, Republica Dominicana, Peru, Tanzania, Argentina-Brazilia, destinatiile din topul preferintelor turistilor Eturia.

Instabilitatea care s-a instalat la nivel global, anul acesta, se resimte si in turism, dupa cum ne-a spus Sorin Stoica, coproprietar si CEO Eturia, prima agentie de turism din tara noastra specializata in vacante exotice personalizate.

Domnia sa ne-a declarat: "2019 nu a fost un an usor si nu ma astept sa mai avem ani usori. Acum suntem in mijlocul unei instabilitati politice nu doar la nivel national, dar si international. Exista si o instabilitate la nivel economic si aceasta secure a recesiunii care sta deasupra noastra. Totodata, razboiul comercial dintre SUA si China, Brexit-ul, probabila recesiune din Zona Euro sau inversarea curbei trezoreriei americane, toate acestea sunt factori de stres pentru orice om de afaceri".

Pe de alta parte, domnia sa, sustine ca piata de travel este infinita si totodata, daca prima agentie de turism din lume - Thomas Cook, este in pragul falimentului, orice se poate intampla.

"Vom trai o perioada volatila, de asta orice previziune trebuie sa fie extrem de prudenta. Criza care se intrevede la orizont va fi cu siguranta mai puternica, sau poate nu va fi deloc mai ales ca va veni dupa o perioada lunga de 11 ani de crestere", a mai precizat CEO-ul Eturia.

Coproprietarul agentiei sustine ca in continuare forta de munca reprezinta principala problema cu care se confrunta turismul si nu numai. In plus, Sorin Stoica considera ca angajatorii, in urma tuturor taxelor si impozitelor pe care le platesc, ar trebui sa beneficieze de o forta de munca calificata.

"In medie, costul Eturia este intre 50-100.000 de euro pentru calificarea fortei de munca la nivel de baza. In momentul de fata nu gasim oameni pe care sa ii angajezi si de maine sa inceapa munca efectiv, asa cum se intampla in IT, de exemplu. Acolo din aceasta cauza sunt salariile mai mari, pentru ca din a doua zi de angajare poti folosi forta de munca. La noi, in turism, dureaza cam 6-9 luni pana reusim sa calificam forta de munca, timp in care tu ca si companie suferi", a explicat oficialul agentiei.


Share A Trip si Single Traveller, concepte noi in portofoliul Eturia


Agentia a lansat recent, doua concepte noi de calatorie - Share A Trip si Single Traveller, o consecinta fireasca in urma experientei cu turistii care apeleaza la serviciile sale, dupa cum ne-a spus reprezentantul Eturia.

Sorin Stoica ne-a explicat: "Conceptul grupurilor Single Traveller se adreseaza turistilor care calatoresc singuri dintr-un motiv sau altul. Am observat ca in jur de 30% dintre turistii din grupurile noastre calatoresc singuri si uneori apareau diferite situatii neplacute. Fie nu isi gaseau parteneri cu care sa imparta camera, iar plata integrala a camerei crestea semnificativ costul vacantei, fie aparea un disconfort atunci cand un turist singur calatorea cu mai multe cupluri. Aveam de mai mult timp ideea sa lansam conceptul de "single traveller", care este, din cate stim, in premiera pe piata de turism din tara noastra si speram sa fie de succes. Este pe piata de o luna. Nu ne asteptam sa fie un boom pentru ca este destul de nisat, desi sunt foarte multi oameni care calatoresc singuri in grupurile noastre, majoritatea de varsta a doua si chiar a treia".

Tot in aceasta vara, Eturia a lansat pe piata produsul Share A Trip. Acesta a aparut ca o necesitate, pe piata din tara noastra neexistand un produs intermediar intre vacantele de grup si cele individuale, dupa cum ne-a spus oficialul agentiei.

Coproprietarul Eturia ne-a detaliat: "Prin conceptul de Share A Trip aducem impreuna un grup de maxim opt oameni care impart impreuna niste servicii, dar care se pot bucura de flexibilitatea oferita de un grup mic. Conceptul pe care noi il propunem garanteaza pretul initial, indiferent daca in program se inscriu mai multi turisti sau nu. Astfel ca poti sa ai norocul sa pleci doar tu si insotitorul tau, la un pret de mini-grup. Pentru acest produs este un interes foarte mare, desi a fost lansat abia in luna iunie. Cred ca piata avea nevoie de asa ceva. Din ce in ce mai multa lume isi doreste sa calatoreasca astfel. Oamenii sunt intr-un balans - isi doresc sa calatoreasca si singuri, si in siguranta, vor si intimitate, dar le-ar placea sa mai cunoasca si alte persoane. Avem deja cateva plecari inchise. S-au vandut foarte bine vacantele de acest gen in Africa - Kenya, Etiopia, Africa de Sud, Tanzania si vrem sa lansam plecari si in Mozambic, Senegal".

Pe langa destinatiile deja existente in portofoliul agentiei, se vor adauga Cape Verde, Gambia, Mozambic si Senegal.

Potrivit CEO-ului Eturia, anul acesta Africa merge foarte bine, iar vanzarile s-au dublat pe aceasta destinatie. In plus, Africa de Sud a devenit una dintre tarile importante din portofoliul agentiei. Totodata, cresteri semnificative au avut si Namibia, Botswana, Madagascar si Etiopia.

"Pariem si pe Senegal, care este o alegere destul de sigura, europenizata si care se bucura de o coasta frumoasa. Si tarile din Orientul Mijlociu merg foarte bine. O destinatie la moda acum in portofoliul nostru este Libanul, ceea ce ne bucura. Este o tara frumoasa, care din pacate a fost trecuta in plan secund ca destinatie turistica din cauza conflictelor, dar acum si-a revenit si a inceput sa mearga. Interes crescut este si pentru Iordania, iar Iranul este si el in atentia turistilor", a completat Sorin Stoica.

Totodata, Eturia are in vedere organizarea de circuite in Coreea de Nord in combinatie cu China, pentru anul viitor.

"Le oferim astfel turistilor posibilitatea sa vada comunismul in cea mai pura forma", sustine Sorin Stoica.

Agentia de turism vrea sa promoveze si alte statiuni turistice in destinatii care au devenit deja de masa ca Thailanda sau Bali.

"Dorim sa ne pastram spiritul inovator astfel ca vom merge in Vietnam in destinatii ca Da Nang, Phu Quoc. Totodata, o sa incercam sa inlocuim Puketul din Thailanda, cu Langkawi din Malaezia, care sunt extrem de similare, dar Malaezia este o destinatia care inca isi pastreaza autenticitatea. Laos si Cambodgia merita vizitate si vom incepe sa le promovam si mai mult. Incercam sa inlocuim zonele de plaja foarte populare din Asia cu altele mai putin cunoscute, dar la fel de spectaculoase si, totodata, sa pastram cam aceeasi valoare a tarifelor. De exemplu in Thailanda vrem sa promovam si alte locatii, cum este Koh Samui", a completat Sorin Stoica.

Reprezentantul agentiei ne-a mai spus ca si in prezent aceste destinatii se regasesc in portofoliul Eturia, dar isi doreste sa atraga volume mai mari pe aceste zone.

CEO-ul Eturia a precizat: "Vrem sa rebrenduim, practic si alte destinatii. De exemplu, sa ne mutam de pe Republica Dominicana, Mexic si Cuba, bineinteles fara a renunta la acestea din portofoliul nostru si sa revitalizam destinatii precum: Bahamas, St. Marten, Barbados si Curacao unde intentionam sa avem plecari de serie, anul viitor".

Sorin Stoica a mai adaugat ca agentia si-a propus sa promoveze mai mult America Centrala, mai ales ca in Panama este un hub foarte bun de unde se poate zbura in toata America Centrala.

Pentru anul viitor, CEO-ul Eturia isi doreste sa dezvolte mai multe programe turistice in Pacific folosind ca si hub Auckland, Noua Zeelanda.

"Ne-am gandit la Auckland pentru ca acolo nu este nevoie de viza, spre deosebire de Australia", a completat Sorin Stoica.

Pe primele locuri in topul celor mai cautate destinatii din portofoliul Eturia pentru 2019 s-au aflat SUA, Japonia, Maldive, Republica Dominicana, Peru, Tanzania, Argentina-Brazilia. In continuare, printre preferintele turistilor au ramas si destinatiile asiatice - Singapore, Indonezia, Malaezia, dar si Cuba, Kenya, care a avut o crestere considerabila. De altfel, Africa este continentul cu cea mai mare crestere din acest an, urmat de America de Nord, potrivit datelor agentiei.

Peste 35% din pachetele Eturia pentru vacantele de iarna sunt deja vandute.

"Momentan cea mai mare cautare au avut-o plajele - Kenya unde suntem sold out, Thailanda, Republica Dominicana, Cuba, avem si Australia care se misca bine de Revelion, dar si Columbia, Mexic, SUA, Las Vegas si New York. Pot spune ca incepe o perioada buna, tinand cont ca vanzarile de Revelion sunt cele mai mari la noi", a precizat Sorin Stoica.


Eturia investeste 200.000 de euro in tehnologizarea sistemelor


Agentia de turism deruleaza un plan de investitii de peste 200.000 de euro in software pentru tehnologizarea sistemelor si pentru a deservi mai rapid nevoile clientilor sai.

Sorin Stoica, cofondatorul Eturia, ne-a declarat: "Convingerea mea este ca viitorul in travel consta in imbinarea unei echipe de consultanti de calitate, care au un know-how foarte bun, cu o tehnologie de ultima generatie. Inteligenta umana si cea artificiala merg impreuna, nu una fara alta. Cred ca cei care vor paria in travel doar pe inteligenta artificiala vor avea de pierdut. Viziunea mea este ca oamenii sunt totusi necesari pentru investigarea nevoilor clientilor, si aflarea preferintelor turistilor. Nu cred ca un robot poate rezolva astfel de lucruri".

Domnia sa ne-a mai spus ca in luna octombrie Eturia va lansa unul dintre cele mai moderne si complete sisteme de rezervari turistice B2B (business-to-business) din tara noastra: "Prin softwearul pe care l-am achizitionat vom avea doua canale de vanzare - atat la nivel local, cat si international. In primul rand, prin B2B Romania vrem sa incurajam agentiile din tara sa rezerve prin softul nostru. Le oferim agentiilor de turism din tara un produs foarte bun, atractiv ca pret si usor de manevrat. Vom avea tarife mai bune decat vanzatorii mai mari, pentru cele mai multe dintre produse si, cel mai important, vom pune Romania pe harta in ceea ce priveste hotelurile direct contractate. Atunci cand faci rezervari printr-un vanzator international nu apari ca nationalitate, astfel ca nu ai ca piata puterea sa atragi oficii de turism internationale care sa injecteze bani in piata locala, nu ai piata pentru companiile aeriene si nu esti nici tu insati o piata turistica. Ne propunem ca dupa lansare sa venim si cu alte beneficii si sa adaugam mai multe servicii. Ulterior vom lansa si B2C (business-to-consumer). Totodata, vom intra intr-un flux de rezervari si putem vinde si pe alte piete. Si speram ca acest lucru sa ne aduca niste cifre frumoase".

Costul total pentru acest soft a fost de 50.000 de euro, ne-a mai spus coproprietarul Eturia.

In paralel, agentia de turism isi dezvolta propriul soft, investitie care se ridica la aproximativ 130.000 de euro.

Sorin Stoica ne-a spus: "Este un produs unic pe piata din Romania, un produs facut special pentru noi de o firma mare de IT. Credem ca va avea un mare impact tinand cont ca orice produs pe care il vom construi va fi direct online si vom avea, astfel, o capacitate de raspuns mult mai rapida - va fi un tailor made asistat de tehnologie. In plus, avem in vedere si dezvoltarea unei aplicatii pentru clienti, prin care sa isi poata crea singuri pachetele de vacante, iar noi doar sa le validam. Aici apare latura umana care, asa cum spuneam, nu va disparea".

Reprezentantul Eturia considera ca zona de tailor made va ramane asa cum este, doar va fi asistata tehnologic. Agentia isi propune si crearea unei divizii pentru vanzarea online a anumitor produse, cu posibilitatea de a cumpara consultanta.

De asemenea, Eturia lucreaza, totodata, si la imbunatatirea site-ului, integrand inteligenta artificiala pentru a deveni mai interactiv. Proiectul se ridica la o valoare de 20.000 de euro.

Pana in prezent, agentia a cheltuit undeva la 125.000 de euro pentru tehnologizare.

In plus, Sorin Stoica considera ca sunt multe lucruri, la nivel de tehnologie in industrie, de care piata are nevoie si pe care agentiile le pot oferi.

Domnia sa a mai precizat ca piata a devenit extrem de aglomerata si competitiva si ii lipseste un cadru reglementat al dreptului intelectual. "Orice faci astazi, maine cineva te copiaza. Singura solutie sa cresti este sa inovezi continuu, iar asta presupune resurse", a subliniat coproprietarul Eturia.

Inca de la inceput, spiritul Eturia a fost unul inovativ, care incearca sa aduca mereu lucruri noi - produse, concepte, destinatii, a mai marturisit Sorin Stoica.

In anul 2018, Eturia a inregistrat o cifra de afaceri de 12 milioane de euro, iar in primele sase luni ale anului curent, agentia se afla in continuare pe un trend ascendent, inregistrand o crestere de 7-8%. Pentru 2019 prevede o crestere de 15- 20%, comparativ cu 2018, dar se asteapta la cresteri mai mari in 2020.


Sursa: bursa.ro

Newsletter Eturia

Aboneaza-te la newsletter si castiga automat un voucher in valoare de 50 euro!

Poti folosi voucher-ul la urmatoarea achizitie de peste 1.500 euro/pachet/persoana, efectuata in perioada 04.09.2023 - 04.11.2024, ora 17:00.

Prin apasarea butonului „Aboneaza-te”, sunteti de acord sa permiteti companiei ETURIA sa stocheze si sa proceseze adresa de mail pentru a va furniza continutul solicitat. Pentru mai multe informatii despre modul in care va prelucram datele, in scop de marketing si promovare va rugam sa consultati Termeni si Conditii de campanie.

Promotii si Oferte speciale
Plata online servicii Eturia

Alege sa platesti online, rapid si simplu, factura ta Eturia

 
Mii de vacante, 3 platforme diferite de rezervare. Orice ai alege, suntem aici pentru tine!