Eturia - Agentie de turism

Impresii China - Iunie 2011

Cand am inceput sa ma pregatesc pentru circuitul pe care urma sa il fac in China, cuvinte precum „cea mai mare” si „cel mai mare” apareau extrem de des in toate textele pe care le citeam...
Georgiana Gharbi
Lista testimoniale (6)
atat de des incat, desi nu foarte interesata de aceasta destinatie pana atunci, am inceput sa apreciez adevarata valoare a acestei civilizatii.
Pana sa ajung in China recunosc ca ceea ce mi-a trezit cu adevarat interesul de a cunoaste acesti oameni si aceasta tara a fost fraza urmatoare: „De-a lungul timpului, imperii s-au ridicat si au cazut, popoare au aparut si au disparut. Unde sunt azi vechii egipteni, dar romanii, dar grecii? Totusi ei, chinezii, sunt la fel si continua sa uimeasca imaginatia intregii lumi prin ceea ce au realizat, realizeaza... si inca nu au terminat!”. Am realizat cu adevarat cat de mare inseamna „cea mai mare” incepand din avion, unde am privit cu uimire timp de aproximativ 2 ore doar desertul Gobi.

Totusi odata ce am ajuns la Beijing, un oras cu o populatie de aproximativ 20 de milioane de locuitori, am inceput sa am o stare de absoluta uimire si apreciere, stare care nu m-a mai parasit tot restul excursiei. In prima seara, in cadrul timpului liber am experimentat impreuna cu o parte a grupului plimbarea cu metroul in acest oras. Senzatia a fost de exceptie, milioane de oameni care se intorceau de la serviciu in liniste si in ordine. In urmatoarea zi am realizat turul orasului, vizitand principalele obiective, tur ce s-a dovedit a fi unul de forta, trebuie sa recunosc, avand in vedere ca am inceput vizitarea Palatului Interzis la ora 9:00 AM si am terminat-o la ora 13:30 PM, nu degeaba numit „oras in oras”. Totusi, in drumul spre masa de pranz, desi toata lumea se plangea de durere de picioare, era absolut evidenta privirea mai luminoasa a tuturor. Aceasta experienta trebuie cu siguranta incadrata la capitolul “macar o data in viata”, datorita cladirilor lucrate cu maiestrie si cu o atentie deosebita la detalii, astfel incat si cel mai mic motiv decorativ sa aiba o semnificatie, un gand bun sau o idee pozitiva.

Ziua 2 - momentul mult asteptat - Marele Zid Chinezesc. Intr-o scala personala a valorilor, am incadrat acest obiectiv la categoria „No Comment” si il pastrez ascuns intr-unul dintre sertarele cu amintiri ale mintii mele. Sunt atatea lucuri frumoase de spus incat, in momentul in care am vrut sa il descriu, mi-am pierdut cuvintele. Toata lumea stie cate ceva despre Marele Zid, deoarece despre el s-au scris sute de carti, expertii se lupta cu argumente puternice in legatura cu motivul pentru care a fost construit sau cati kilometri a avut. Totusi lucrurile despre care nu se prea vorbeste sunt poate cele mai importante, si anume... senzatia pe care o ai odata ajuns acolo. Acensiunea a inceput la capatul unei stradute pline cu tarabe, unde fiecare obiect are o valoare aparte, fiind achizitionat chiar de la Marele Zid. Totusi valoarea baneasca a acestora este aproape egala cu nimic, astfel incat de multe ori turistii sunt mai fascinati de ceea ce vad chiar langa ei in comparatie cu ce se zareste pe creste muntoase. Dupa tumultul stradutei cu suveniruri a urmat decizia legata de ce anume alegem sa vedem. Exista doua posibilitati de a urca - pe jos sau cu telecabina. Turisti ce isi poarta cu demnitate numele, noi am ales-o pe cea mai usoara... telecabina. Si nu am facut rau, aceasta sectiune fiind cea mai linistita dintre toate, locul unde urca cei mai putini turisti si unde te poti gasi, fara sa realizezi, singur pe o bucata de zid de aproximativ 1 km. Lucru pe care l-am experimentat deoarece, odata ajunsi, nu a mai fost chip si nici motiv sa mai tin grupul unit. Ceea ce a urmat a fost o experienta pe care rar o ai in viata. Senzatia unui drum prin salbaticia muntilor construit anume pentru ca tu sa te intalnesti cu tine insuti. Poate suna poetic dar, asa cum spuneam, foarte greu pot fi descrise sentimentele pe care le ai in fata unui asemenea monument.
Desi urmatoarea zi trebuia sa fie libera, am decis sa ne continuam vizitele in orasul Beijing, vizite ce au fost incheiate cu Gradina Zoologica. Este adevarat ca nu am gasit-o intr-o stare prea buna, dar am reusit sa vedem Ursul Panda Gigant, renumit pentru blandetea sa. Spre seara, cu mici emotii, ne-am indreptat spre gara din Beijing de unde urma sa luam tenul catre Xi’An. Dupa mici formalitati legate de bagaje, bilete, peron, vagon, etc.. am reusit sa ne imbarcam, iar ceea ce a urmat a fost de exceptie. Dintr-o data grupurile de turisti devin mici familii ce petec o seara pe coridorul trenului la povesti. Cel mai frumos a fost sa ii privesc cum rand pe rand se retrag, rapusi de oboseala si imbiati de leganatul abia perceptibil al trenului.

Dimineata am fost intampinati de ghida din Xi’An care ne spune zambind ca orasul este unul mic, cu o populatie de aproximativ 8 milioane de locuitori. Ciudat de aglomerat pentru un oras mic, am spus noi. Am luat micul dejun la hotel cat de repede posibil, pentru ca trebuia sa ajungem la aproximativ 40 km de oras pentru a vedea Armata de Teracota, construita la ordinul primului imparat al Chinei - Qin Shi Huang Ti. Un alt obiectiv maret pe care il ofera aceasta tara si o cheie ce deschide poarta spre intelegerea acestei civilizatii. Se spune despre Qin Shi Huang Ti ca a construit aceasta armata deoarece a dat gres in incercarea de a obtine nemurirea. Si ca fiecare figura a soldatilor a fost atent lucrata in asa fel incat sa corespunda cu figurile soldatilor adevarati ai imparatului. Lucru pe care il crezi doar cand ajungi acolo si vezi miile de soldati in marime naturala cu chipuri distincte. Am revenit dupa amiaza in oras pentru restul vizitelor programate in acea zi si in ziua urmatoare. Orasul Xi’An mi-a oferit o alta surpriza. O moschee construita in stil budist in care cetatenii chinezi de religie musulmana se roaga in limba araba. Un contrast de exceptie!

Am plecat spre Guilin cu intrebarea Ce poate fi mai grozav decat ce am vazut pana acum? Dar aceasta intrebare s-a sters din mintea mea odata ce am ajuns acolo. De la cele 9999 de varfuri muntoase sau campurile de orez pana la pescuitul cu cormorani, pot spune ca zona Guilin Yangshuo este cea mai frumoasa zona pe care am vazut-o in China.
Imi aduc aminte ca plecand de la Yangshuo spre Shanghai mi-am spus Poate era mai bine sa mergem direct acasa, deja suntem obositi, am vazut ce era mai important... tanguieli pur femeiesti le numesc eu. Pentru ca am ajuns la Shanghai si am spus Poate era mai bine sa avem inca doua zile la Shanghai. Orasul este pentru doamne un paradis al shopping-ului de calitate si pentru domni un permanent motiv de a discuta despre ce le place mai mult - structuri gigantice. Am fost impresionati cu totii de turnurile din zona noua a orasului, care depasesc cu mult imaginatia constructorilor din Occident. Aici am aflat, spre bucuria noastra, a femeilor din grup, ca exista in lume mall-uri de dimensiunile unui oras, dar si piete unde se poate negocia fiecare Yuan. La toate cele de mai sus nu trebuie sa uit sa mentionez experientele acumulate referitor la bucataria chinezeasca, ce dispune de arome care cu siguranta nu pot fi experimentate decat in China. Un alt plus pentru aceasta destinatie sunt templele si pagodele vizitate, in care am vazut calugari budisti oferind ofrande, si restul obiectivelor si programelor oferite de catre chinezi pentru buna dispozitie a turistilor, printre care spectacolul de sunet si lumini realizat pe Raul Li, intr-un decor de vis al orasului Yangshuo, dar si renumitul masaj al picioarelor din aceasi regiune.

Am fost total impresionata de tot ce am vazut, dar si de modul de viata al oamenilor, de zambetele ghizilor foarte bine pregatiti, de relaxarea cu care acestia accepta si cele mai grele sarcini si, nu in ultimul rand, de planurile de viitor ale acestei natiuni care m-au facut sa imi doresc sa revin cat de curand.
Impresii China - Iunie 2011Impresii China - Iunie 2011Impresii China - Iunie 2011Impresii China - Iunie 2011Impresii China - Iunie 2011Impresii China - Iunie 2011Impresii China - Iunie 2011Impresii China - Iunie 2011Impresii China - Iunie 2011Impresii China - Iunie 2011Impresii China - Iunie 2011Impresii China - Iunie 2011Impresii China - Iunie 2011Impresii China - Iunie 2011Impresii China - Iunie 2011Impresii China - Iunie 2011Impresii China - Iunie 2011Impresii China - Iunie 2011Impresii China - Iunie 2011Impresii China - Iunie 2011

Experienta

• 10 ani de turism
  • 1.742.139 zile de vacanta vandute
  • 262.503.006 km parcursi de clientii Eturia
  • 106 de destinatii inspectate

Vacante linistite

• Fara costuri ascunse!
  • Telefon de urgenta 24/7
  • Ghiduri si sfaturi de calatorie
  • 85% dintre clientii nostri ne-au acordat calificativul: excelent.

Tarife competitive

• Parteneriatele semnate cu 160 tour operatori locali si cu 322 de hoteluri de renume din intreaga lume garanteaza un bun raport calitate/pret pentru toate vacantele oferite.
  • Parteneriate avute cu cele mai bune companii aeriene din lume ne-au permis sa contractam zboruri de linie la tarife extrem de competitive.

Traveller Club

• Acumulezi automat sume de bani la fiecare calatorie
  • Discounturi si beneficii dedicate membrilor